Lufthansa Group bød velkommen om bord til omkring 13,8 millioner passagerer i juni 2019

Lufthansa Group

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I juni 2019 hilste Lufthansa-koncernens flyselskaber ca. 13,8 millioner passagerer velkommen. Dette viser en stigning på 4,5 procent i forhold til året før. De ledige sædekilometer var på 2,9 procent sammenlignet med året før, mens salget steg med 4,9 procent. Sædebelastningsfaktoren steg med 1,6 procentpoint sammenlignet med juni 2018.

Lufthansa-koncernens flyselskaber transporterede i alt 68,9 millioner passagerer i første halvdel af 2019 – dette er mere end nogensinde før. En sædebelastningsfaktor på 80,8 procent blev opnået. Dette er også historisk højt for første halvår.

Lastkapaciteten steg med 7,2 procent i forhold til året før, mens lastsalget faldt 3,3 procent i omsætningen tonkilometervilkår. Som følge heraf viste lastbelastningsfaktoren en tilsvarende reduktion, hvilket faldt 6,4 procentpoint i måneden til 58,8 procent.

Lufthansa Group

Lufthansa, SWISS og Austrian Airlines transporterede omkring 10,0 millioner passagerer i juni, 3,7 procent mere end i foregående år. Sammenlignet med året før steg de ledige sædekilometer med 3,8 procent i juni. Salget steg med 5,3 procent i samme periode, hvilket øger sædefaktoren med 1,2 procentpoint til 85,3 procent.

Lufthansa German Airlines transporterede 6,6 millioner passagerer i juni, en stigning på 2,3 procent i forhold til samme måned sidste år. En stigning på 3,9 procent i sædekilometer i juni svarer til en stigning på 5,5 procent i salget. Sædebelastningsfaktoren var endvidere 85,5 procent, og dermed 1,3 procentpoint over niveauet for foregående år.

Billede: SWISS

Eurowings

Eurowings (inklusive Brussels Airlines) transporterede omkring 3,8 millioner passagerer i juni. Blandt disse var der mere end 3,5 millioner passagerer på de korte ruter og 267.000 passagerer på langdistanceruterne. Det svarer til en stigning på 6,5 procent i forhold til året før.

Kapaciteten i juni var 1,1 procent lavere end det foregående år, mens salget steg med 3,0 procent. Som følge heraf, steg sædebelastningsfaktoren med 3,4 procentpoint til 85,1 procent.

På short-haul ruterne steg flyselskaberne med 3,7 procent og øgede omsætningen med 6,7 procent, hvilket resulterede i en stigning på 2,4 procentpoint i sædefaktor på 86,0 procent sammenlignet med juni 2018. Sædebelastningsfaktoren for langdistanceruterne steg med 5,1 procentpoint til 82,8 procent i samme periode efter en kapacitetsnedgang på 11,2 procent og et fald på 5,4 procent i forhold til året før.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *