Lufthansa koncernen har refunderet billetter til 6 millioner kunder

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Lufthansa har stort set behandlet alle anmodninger om tilbagebetaling frem til udgangen af juni. De fleksible billetter skulle gerne få kunderne til at ændre rejsetidspunktet frem for at bede om refundering.

Luftfartsselskaberne i Lufthansa-koncernen har indtil videre tilbagebetalt ca. 2,6 milliarder euro (godt 19 milliarder kroner) til i alt 6 millioner kunder i indeværende år (pr. 02.09.2020). De krav, som Lufthansa i Tyskland modtog inden udgangen af ​​juni, er stort set blevet udbetalt. Kun de mere komplicerede sager er endnu ikke blevet afsluttet. De kræver en mere intensiv behandling. Det forventes dog, at disse snart vil være færdigbehandlet.

1,1 millioner transaktioner under behandling

Der er stadig 1,1 millioner billetter, der skal refunderes på grund af aflyste fly. Det skal bemærkes, at der fortsat opstår nye refusionskrav, fordi flyvninger stadig bliver aflyst, eller gæsterne annullerer deres rejser på grund af ændringer i rejsevejledningerne. Lufthansa modtager i øjeblikket tre gange så mange ansøgninger om refundering af billetter, som selskabet havde før pandemien. Derfor vil der stadig komme nye anmodninger om refusion af betalte billetter. Og antallet af anmodninger under behandling vil aldrig falde til nul.

Billetter kan ændres

Desuden kan kunder løbende ændre deres rejseplaner. Alle billetter fra Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines og Brussels Airlines kan ændres så ofte som nødvendigt. Der opkræves ikke gebyrer for disse ændringer. Dette gælder for selskabernes flyvninger i hele verden. Både kort-, mellem- og langdistance. Når planerne ændres, kan man håbe, at kunderne vælger at ændre billetten frem for at bede om refundering. Det vil hjælpe både på flyselskabernes likviditet og lette på administrationen, især når refusionen skal behandles manuelt.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig bragt på vores tyske søsterside.

Forsidefoto: (c) Lufthansa

Kommentarer

  1. Per Hansen siger

    Jeg har tilsyneladende en af de 1,1 mio. billetter, der endnu ikke er blevet refunderet af Lufthansa, selv om jeg nu har ventet på dette siden den 29. marts. Jeg har flere gange modtaget besked om, at det snart vil ske, men efter næsten et halvt års venten er pengene fortsat ikke blevet refunderet. Kan I oplyse mig, hvad jeg kan gøre, for at jeg kan få refunderet billetprisen ?

    • Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

      Hej Per
      Mange venter i disse dage på deres refunderinger fra stort set samtlige flyselskaber. Har du bedt Lufthansa om en refundering, er der nok ikke meget andet at gøre, end at vente tålmodigt. Her på redaktionen er vi også flere der har ventet længe på mange penge, som på et eller andet tidspunkt bliver refunderet.

    • Henry Jørgensen siger

      Det er en betydeligt længere ventetid, end Lufthansa selv har meldt ud. Hvis du har betalt med kreditkort, kan du kontakte din bank for at gøre indsigelse – og bede om at få beløbet tilbageført.

      • Per Hansen siger

        Jeg har betalt med kreditkort, så jeg vil henvende mig til min bank for at høre, om de kan være mig behjælpelig. Tak for svar, Henry Jørgensen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *