Lufthansa udvider A380 flåden i München

Lufthansa A380

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Snart kan Lufthansa-passagererne opleve verdens største kommercielle fly på fem ruter fra München, herunder tilføjelsen af ​​to nye destinationer betjent af dobbeltdækkeren.

Fra sommeren 2020 starter Lufthansa fra München med to ekstra Airbus A380 fly. Dette vil øge München A380 flåden til i alt syv fly, mens de resterende syv A380 er stationeret i Frankfurt. For første gang vil Lufthansa flyve med A380 til Boston og betjene San Francisco med en A380 året rundt. Ud over disse ruter er Los Angeles, Beijing og Shanghai også på Münchens A380 flyveplan for sommeren 2020.

“Siden marts i år har A380 arbejdet meget succesfuldt fra München. For et par uger siden hilste vi passager nr. 1.000.000 om bord på vores A380 i München. Vores kunder og vores besætninger elsker A380 oplevelsen. Flagskibet i vores flåde er perfekt til vores 5-stjernede hub München. Vi vil fortsætte med at vokse, hvor kvalitet og omkostninger går hånd i hånd”

siger Harry Hohmeister, medlem af direktionen hos Deutsche Lufthansa AG.
Lufthansa A380

Lufthansa driver i øjeblikket Airbus A380 fra München til Los Angeles, Beijing og Hong Kong. I den kommende vinterplan for 2019/2020 vil den gigantiske Airbus operere til San Francisco, Miami og Hong Kong (indtil december 2019) samt Shanghai (fra januar 2020).

Airbus A380 har været Lufthansas flagskib siden 2010 med en flåde på 14 fly. Fra sommeren 2020 vil syv blive stationeret i München og syv i Frankfurt. Airbus A380 er verdens største kommercielle fly. Flyet er 24 meter højt og næsten 73 meter langt.

Takket være en høj andel af kompositmaterialer er A380 15 tons lettere og har et 50 procent lavere lydniveau sammenlignelige med andre langdistancefly. Desuden flyver A380 ind og ud af lufthavne med samme hastighed som en A320. Alle disse egenskaber bidrager til reduktionen af ​​flystøj i lufthavnens omkringliggende områder. Derudover har A380 har 33 procent lavere brændstofforbrug og tilsvarende lavere CO2-emissioner end fly fra tidligere generation.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *