Norwegian aflyser mere end 4000 afgange og implementerer midlertidige hjemsendelser

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norwegian aflyser cirka 4000 flyvninger frem til slutningen af maj som følge af USA’s rejseforbud og den stadig forværrede situation med coronavirussen.

Aflysningerne udgør i alt 40 procent af selskabets langdistancenetværk og 25 procent af flyvningerne på ruter i Europa.

Dette er en situation uden sidestykke. Vores vigtigste prioritet er at varetage vores kunders og kollegers sikkerhed. De nye restriktioner gør en vanskelig situation værre. Vi beder både norske og internationale myndigheder om at tage fat nu for at sikre kritisk infrastruktur og arbejdspladser.

Jacob Schram, Norwegians koncernchef

40 procent af langdistance-kapaciteten

Fra 13. marts til 29. marts vil de fleste flyvninger til USA fra Amsterdam, Madrid, Oslo, Stockholm, Barcelona og Paris blive aflyst.

Fra 13. marts til slutningen af maj bliver alle flyvninger mellem Rom og USA aflyst.

Fra 29. marts til slutningen af april bliver alle flyvninger til USA fra Paris, Barcelona, Madrid, Amsterdam, Athen og Oslo aflyst.

Kortdistancenetværket bliver kraftigt påvirket

Norwegian aflyser også en stor del af indenrigstrafikken i Norge og flyvningerne i Skandinavien som Oslo-København og Oslo-Stockholm. Alle afgange til Italien bliver også aflyst. Flere af de norske indenrigsflyvninger og skandinaviske flyvninger slås sammen.

Kunder, der har købt billet til de berørte flyvninger, vil blive kontaktet via SMS og e-mail med alternativer, inklusiv ombooking til flyvninger på et senere tidspunkt. Vi modtager et stort antal henvendelser og opfordrer derfor vores kunder til at tjekke informationen på vores hjemmeside: www.norwegian.com/updates. Hvis man skal rejse efter den 15. april 2020, beder vi om, at man afventer med at kontakte kundecentret netop nu.

Midlertidige hjemsendelser

I en pandemi vil Norwegian prioritere kunder og ansattes sikkerhed og samtidig sørge for at vigtige funktioner i selskabet varetages og opretholdes.

I en pandemi vil Norwegian prioritere kunder og ansattes sikkerhed og samtidig sørge for at vigtige funktioner i selskabet varetages og opretholdes.

På grund af den ekstraordinære situation i markedet som følge af coronavirussen og et dramatisk fald i efterspørgslen, må selskabet nu se på alle mulige alternativer for at reducere omkostningerne. Desværre inkluderer dette midlertidige hjemsendelser af op til 50 procent af vores ansatte, og dette tal kan øge. Alle afdelinger berøres af de midlertidige hjemsendelser.

Norwegian har en god dialog med fagforeningerne og berørte afdelinger, baser og ansatte vil få direkte besked fra selskabet.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *