Norwegian med passagervækst og bedre punktlighed i marts

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norwegians trafiktal for marts viser, at næsten tre millioner passagerer valgte at flyve med selskabet denne måned, hvilket er en stigning på fem procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Tallene for marts er ikke direkte sammenlignelige med samme måned sidste år på grund af påskeeffekten.

I alt valgte 2.961.840 passagerer at flyve med Norwegian i denne måned. Det er 145.676 flere end i samme måned i 2018. Den totale trafiktilvækst (RPK) steg med ni procent og kapacitetsvæksten (ASK) med 11 procent. Belægningsgraden var på 85,4 procent, et fald på 1,3 procentpoint.

Påskemåneden vil altid påvirke tallene positivt. Sidste år faldt påsken i marts måned, og det betyder, at indtægterne per tilgængelige sædekilometer (RASK) i år er lavere sammenlignet med sidste år.

Norwegian gennemførte 97,4 procent af de planlagte flyvninger i marts. Til trods for at selskabets Boeing 737 MAX-fly blev taget ud af produktion, blev passagererne påvirket i lav grad. Selskabet slog blandt andet en række flyvninger sammen og tilbød kunderne alternative afrejsetidspunkter for at løse situationen på den bedst mulige måde. Punktligheden var på 80,8 procent denne måned.

Koncernchef Bjørn Kjos fortæller:

Til trods for at vores Boeing 737 MAX-fly blev taget ud af drift i denne måned, er regelmæssigheden god, og punktligheden steg med så meget som 8,5 procentpoint. Norwegians dygtige medarbejdere har arbejdet dag og nat på at finde gode løsninger for vores kunder. Dem, der er blevet berørt af ændringer, har vist stor forståelse for, at situationen er ude af Norwegians kontrol, og det vil jeg gerne takke dem for.

Vi har en god dialog med Boeing for at løse de problemer, som parkeringen af Boeing 737 MAX påfører selskabet

 

Norwegian fik leveret en fabriksny 787 Dreamliner i marts.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *