Qatar Airways forlænger deres kunders status med op til 6 måneder. Vi forventer at andre flyselskaber følger trop.

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Qatar Airways’ medlemsprogram Privilege Club giver nu en hjælpende hånd til deres medlemmer, som har fået deres rejsemønster ændret grundet corona krisen. Nogle oplever at få deres status forlænget i op til 6 måneder.

Qatar Airways og deres medlemsprogram Privilege Club sætter nu et større tiltag i gang for at hjælpe deres medlemmer. Det er hjælp til selvhjælp, da Qatar Airways også på den måde sikre deres medlemmers loyalitet og kommende bookinger. Så det er en win-win for begge parter og noget vi forventer de fleste flyselskaber vil efterligne i den kommende tid.

Vi skrev om dette problem allerede i sidste uge, hvor flere SAS EuroBonus medlemmer havde kontaktet os omkring dette.

Læs mere: SAS forlænger ikke din EuroBonus periode

Vi (forfatteren af artiklen) er også i samme situation, da vores optjeningsår slutter her inden sommerferien og vi allerede nu har tabt en måned, hvor rejseaktiviteten har været reduceret. De næste 1-2 måneder vil den også være i nul eller tæt på nul. Derfor syntes vi at det tiltag som Qatar Airways nu har taget er det helt rigtige at gøre. Både for flyselskabet, men også for medlemmerne, da de så vil fokusere deres bookinger ved netop der, hvor der er udvist proaktivitet og loyalitet. Det er som nævnt ren win-win.

Privilege Club medlemmer kan, alt efter status og periode, få deres optjeningsperiode forlænget i op til 6 måneder. Dette afhænger af hvornår den oprindelige optjeningsperiode ville gå til.

Som et resultat af den nuværende situation med corona virus, der har givet restriktioner over hele verden, så ser vi at vores Privilege Club medlemmer ikke kan rejse så ofte som de ellers ville gøre. Disse restriktioner er ikke noget vi kan gøre noget ved, men vi ønsker ikke at vores mellemmer skal miste deres nuværende eller kommende status hos os grundet dette. For at vise at vi værdsætter den loyalitet vores medlemmer giver os, så tilbyder vi at forlænge den nuværende statusperiode og de fordele det giver. Med det får medlemmet også en chance for at genkvalificere sig.

Simon Talling-Smith, Chief Commercial Officer i Qatar Airways.

Sker med tilbagevirkende kraft

Hvor lang ekstraperiode det enkelte medlem får er baseret på hvornår den oprindelige periode løb til.

Medlemmer som havde et udløb mellem 1. april 2020 og den 30. juni 2020 vil få deres udløbsdato forlænget med 6 måneder.

Tiltaget er også tilbagevirkende, så medlemmer som har mistet deres status mellem 1. februar 2020 og den 9. marts 2020 vil få deres status tilbage og få det forlænget i 6 måneder fra og med den 1. april 2020.

Du kan finde dine egne betingelser ved at logge ind på din qmiles konto.

Vi på InsideFlyer værdsætter dette forslag. Vi håber og forventer at se flere andre flyselskaber lave samme tiltag inden for de næste uger. Vi har for eksempel en klar forventing om at SAS kommer med et ligende tilbud for deres EuroBonus medlemmer. Situationen i SAS er ikke til at de har lyst til at miste kunder og dermed fremtidig omsætning.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *