Rejsemesserne ITB og GTM bliver også virtuelle i 2021

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

GTM vil blive afviklet virtuelt i 2021, og det samme gælder den store messe i Berlin, ITB. Det er der netop taget beslutning om.

De to store rejsemesser i Tyskland, ITB og GTM, sidstnævnte som DZT er vært for, bliver virtuelle også i 2021.

Arrangørerne af den årlige rejsemesse i Berlin, ITB (Internationale Tourismus-Börse Berlin), måtte aflyse messen i 2020, der pr. gang har op mod 150.000 besøgende, grundet COVID-19. Og da COVID-19 for øjeblikket stadig hærger, vil det samme ske i 2021. I stedet bliver der således en virtuel ITB-messe fra den 9. til den 12. marts.

Det samme gælder desværre for GTM 2021 (Tyskland Travel MartTM), hvor DZT er arrangør og vært – her er det også netop besluttet at konvertere messen til en digital begivenhed. Beslutningen om at gennemføre virtuelt er taget i tæt samarbejde med Mecklenburg-Vorpommern Tourism Association (TMV). Den største networking-begivenhed for rejselandet Tyskland er derfor planlagt til at ligge fra den 27. til den 29. april 2021 i et spændende virtuelt format.

Siden 1966 har rejsebranchen mødtes ansigt til ansigt hvert år i marts på ITB i Berlin – mange af os har deltaget utallige gange og nydt den glade genforening med venner og forretningspartnere. Det samme gælder for GTM, hvor tysk turisme har mødtes med internationale aktører. I disse så svære tider for hele rejsesektoren må vi holde fanen højt og støtte op om de virtuelle muligheder, så vi dog kan kommunikere i det omfang, det kan lade sig gøre. Og så må vi glæde os til, at vi igen kan stå ansigt til ansigt med hinanden.

Bo Schou Lauridsen fra Tysk Turist Information.

Masser af gode kontakter virtuelt på virtualGTM 2020

På virtualGTM 2020 benyttede 450 key accounts fra den internationale rejseindustri fordelt på 49 lande platformen til at netværke med 250 tyske virksomheder fra hotel-, transport- og rejsebranchen, incoming og regionale turistorganisationer. Herudover blev der forhandlet for det kommende år. Til dette formål blev mere end 5.700 møder afholdt via DZT’s GTM networking værktøj.

Ud over forretningsplatformen brugte deltagerne informationsprogrammet, som tilbød en lang række paneldiskussioner og webinarer med markedsindsigt om status quo for tysk indgående turisme incl. de seneste tendenser og strømninger.

En brugerundersøgelse af virtualGTM 2020 blev efterfølgende gennemført, og her gav 90 % af deltagerne til kende, at de var tilfredse / meget tilfredse med den virtuelle variant. 92 % tilkendegav, at de var i stand til at etablere nye forretningsforbindelser på vGTM.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *