Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS har i dag offentlig meldt ud at de erkender problemer med den nye hjemmeside. De vil derfor begynde af forberede redesign af visse funktioner på hjemmesiden.
Det var på deres Facebook side at de tidligere i dag meldte det ud. Se beskeden fra SAS her:
De anbefaler rent faktisk at du skal bruge den gamle hjemmeside endnu og at den forsat vil være tilgængelig.
Det er noget, som siden lanceringen af siden har skabt megen debat. du kan følgende InsideFlyer medlemmers debat i denne tråd, hvor der har været mange opråb til SAS om at gøre noget ved det. Dette sker forhåbentlig nu og vi håber at SAS vil invitere nogle brugere med til deres design og test, før en opdateret version kommer ud til alle kunderne.
Det har ingen tvivl kostet SAS mange penge i tabte billetter. Noget som også er debatteret på InsideFlyer forummet. Det har mange gange ikke været muligt at bestille billetter og du har skullet enten bruger SAS app’en eller den gamle hjemmeside.
Per Mouritzen skriver det meget præcist på Facebook, hvad mange har oplevet:
Fint at I endelig begynder at kigge på det, men indtil videre er det altså nemmere at bruge andre selskaber. Så det gør jeg selvfølgelig indtil jeres side er til at bruge igen.
Hvis SAS spørger er jeg sikker på at der er mange, som gerne vil hjælpe med at sikre at det nu bliver en god brugeroplevelse.
Den side lider af både design- og performancemæssige fejl og burde køres samme vej som IC4 togene: til skrotpladsen!
Men ja, hvad kunne man næsten også forvente af et gammelt monopol (det gælder både SAS og DSB)….
/DSGM #2
Siden lanceringen af SAS’s opdaterede hjemmeside har jeg været dybt undrende over så dårligt produkt – såvel visuelt som med hensyn til brugervenlighed – hvor har jeg spildt tid på bestillinger, der ikke kunne afsluttes. I et par tilfælde blev valgt et andet produkt – det må da være ærgerligt for SAS at konstatere, at kunder frasorterer – bare på grund af hjemmesiden.
Og designet – det er så klodset og uskønt – at jeg fra starten har tænkt – hver gang, jeg har åbnet siden – uroligt, at et stort firma som SAS har så inkompetente designere ( man kunne næsten mistænke nepotisme) – opgaven er i hvert fald ikke løst af en person med sans for de krav, der stilles til en professionel hjemmeside
Lad den ny side være lækker – og absolut brugervenlig – det øger compliance – og holder på kunder
I øvrigt – tak igen for SAS Classic – den kan da anvendes!
Du er bestemt ikke ene om din holdning til situationen. Så selv tak for at du kan bruge Classic SAS – vi gør det selv 🙂