SAS kalder folk tilbage fra ferie på grund af den nye hjemmeside forsat ikke virker optimalt

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det er den norske Nettavisen, som har bragt historien om, at SAS efterhånden har erkendt at den nye hjemmeside på mange område ikke virker optimalt, er til gene for kunderne og internt i SAS. Derfor kalder SAS nu folk tilbage fra ferie for at kunne klare de mange ekstra opkald fra folk her i ferieperioden.

Nettavisen skriver at de har modtaget tips fra folk som over flere omgange ikke har kunnet komme igennem telefonen til SAS og deres kundeservice. Det er i flere tilfælde blevet til ventetider på over en time.

I et konkret tilfælde sad en kunde og ventede i over tre timer for at kunne afbestille en billet. Noget den nye hjemmeside endnu ikke kan klare.

Topchefen i SAS, Richard Gustafson og senere Eivind Roald beklagede begge meget om tilstanden af den nye hjemmeside på årets Meet & Greet event den 31. maj. Det var tydeligt at det ikke var noget som man var stolt over.

Den 31. maj 2017 fik vi på årets Meet & Greet (arrangement for EuroBonus Diamond og Pandion kunderne) at den nye hjemmeside var et fokusområde. Richard Gustafson fortalte også at det er et område han selv og resten af ledergruppen følger tæt.

SAS beklager…

SAS beklager situationen meget, og bekræfter at det ikke er den ønskede standard. Men der er lige nu ekstra travlt grundet at sommertravlheden er begyndt, og derfor opleves den meget lange ventetid.

Sådan ser den nye hjemmeside ud og virker på både PC og mobil endheder. Men der er forsat mange funktioner som helt mangler eller ikke virker ordentligt.

Kommunikationsrådgiver i SAS, Tonje Sund, siger følgende til Nettavisen:

Generelt er der ekstra travlhed hos os i øjeblikket. Det er bare at beklage den lange ventetid, at han og de andre SAS kunder har oplevet. Vi har gang i flere tiltag for at få ventetiden bragt ned.

Helt konkret flytter vi internt rundt på personalet og tilbagekalder folk fra ferie. Vi har også en leverandør, som er i gang med at lære ekstra personale op. Vi ønsker at kunderne skal kunne komme i kontakt med os. Derfor er de nævnte ventetider slet og ret ikke godt nok. Det kan vi kun beklage.

Det som vi kan undre os over er at der ikke sættes yderligt fokus på at få SAS hjemmesiderne til at virke optimalt eller rulle dele af hjemmesiden tilbage. Det med at sætte flere igang med at løse tiden via telefonen er ikke en holdbar løsning

På www.flysas.com kan du forsat finde mange funktioner, som endnu ikke virker på de nye hjemmesider.

Du kan i hvert fald selv undgå de nye sider ved at benytte sig af følgende link til den internationale side. Denne er endnu ikke migreret over til den nye platform og design.

Følg med i vores mange medlemmers debat om de nye SAS hjemmesider her. Du er også velkommen til at komme med din holdning til SAS hjemmesiden i kommentarfeltet under artiklen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *