Sidste kapitel for WOW air er begyndt

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Weekenden og mandagen var ikke god for folkene i WOW air. Deres måske sidste forsøg på at skaffe kapital via investeringer lykkes ikke. Så dermed er sidste kapital for WOW air formodentlig begyndt.

At vi tegner dette sorte og måske endelige billede for WOW air skyldtes at de fik beslaglagt et af deres Airbus A321s, TF-PRO, ifølge det islandske nyhedssite MBL.is. De skriver at det netop skyldtes manglende betalinger til  Jin Shan 20 Ire­land Comp­any Lim­ited, som er den ejeren af dette fly.

Dette var så starten på deres problemer rent operationelt, da WOW air som konsekvens har skulle aflyse flere afgange (listen er længere, så skal du flyve med WOW air bør du kigge nærmere efter om de har annulleret din afgang):

  • Mandagen havde aflyste afgange blandt andet til/fra London
  • I dag tirsdag er der aflyste afgange blandt andet til/fra Bruxelles
  • Onsdag er der aflyste afgange til/fra Barcelona, Chicago og Pittsburgh

Se nærmere på WOW airs side med afgange her.

Efter et fejlslagnet forsøg med Indigo Partners som ellers  havde oplyst i en hensigterklæring, at de ville investere i Wow Air. Dette blev annulleret i sidste uge, så forsøgte WOW air for anden gang at bejle til Icelandair, men de sagde også “nej tak”. Icelandair udsendte følgende meddelse om at alt dialog er stoppet:

WOW air udsendte derfor søndag en meddelselse om at de ville forhandle med deres kreditorer og vi kan ud fra beslaglæggelsen af flyet konstantere at det ikke er godt, set fra WOW air’s side.

Dermed er det sandsyneligvis slut for WOW air, da muligheder efterhånden er udtømte.

Hvis du derfor har en booking med WOW air, så bør du overveje om du skal bestille en alternativ billet som backup.

Problemer for de lavspriselskaberne som har langruter

Det er åbenbart ikke særligt nemt for lavprisselskaberne at sikre deres indtjening. Vi så tidligere Primera Air gå konkurs efter at have startet op på at udbyde langruter. Norwegian har vi her på InsideFlyer skrevet en del om, og de ser også ud til at have udfordringer med at få deres forretningsmodel til at hænge sammen. Samtidig er de presset af at have fået groundet 18 Boeing 737MAX fly.

Så vi ser nok yderlige tilpasninger på markedet, men det ville være skidt for forbrugerne om for mange af lavprisselskaberne forsvinder, da det helt sikkert vil få priserne på flybilletterne til at stige.

Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *