Singapore Airlines slår sidste års rekordregnskab og giver medarbejderne stor bonus

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Sidste år fremlagde Singapore Airlines deres bedste årsregnskab i hele selskabets historie. Dette har de så overgået igen i år. Flyselskabet er kommet ganske godt ud af pandemiårerne og et kig i regnskabet giver nogle af grundene dertil.

Til trods for endnu et år med udfordringer, såsom geopolitiske spændinger og krige, så er det lykkes for Singapore Airlines at leverer deres bedste resultat nogensinde. Sidste år var regnskabet det bedste i 76 år og i år er de så kommet med det bedste regnskab i 77 år. Det bliver interessant at følge det næste år, men nok svært at fortsætte med samme stigninger grundet generelle kapacitetforsinkelser og fortsat uro i verden. For eksempel er deres nye Boeing 777-9 forsinket fra Boeing fabrikkerne, så dette vil have en påvirkning på ønsket om at øge frekvenser eller starte nye ruter op.

En positiv ting er dog at ruten mellem Singapore og København vil blive til en daglig rute her fra 1. juli 2024.

Derudover fik vi under et interview med Jagdish Bhojwani, General Manager for Singapore Airlines i Norden, at vide at de er i aktive samtaler med SAS om at lave en ny version af deres nuværende Joint Venture, som skal gælde efter SAS udgår af Star Alliance og overgår til SkyTeam.

Rekordregnskab og mange passagerer

Gruppen reporterede et netto overskud på $2,675 milliarder. Dette er en 24 procents stigning i forhold til året før, der også var deres hidtil bedste årsregnskab.

Overordnet set havde gruppen en stigning på 37,6 procents stigning.

Antallet af passagerer i Singapore Airlines gruppen.

Selve Singapore Airlines havde 30,8 procent flere passagerer, men lavprisselskabet Scoot oplevede hele 52,5 procent flere passagerer i forhold til året før.

Dette viser at Singapore Airlines har været rigtige dygtige til at komme hurtigt tilbage efter pandemien og have fly nok i luften, samt besætning klar, til at kunne udvide deres rutenetvork til stort set at være på samme niveau som i 2019.

Stor bonus til alle medarbejdere

Dette flotte resultat gør at Singapore Airlines gruppen har valgt at give alle deres medarbejdere en stor bonus svarende til 32 ugers løn. Det er næsten 8 måneders løn, som alle i gruppen vil få udbetalt.

Det er ikke første gang vi ser dette fra Singapore Airlines, da de sidste år gav næsten 7 måneders løn i bonus.

Dette fortæller at de er ganske fokuseret på at sikre et godt forhold til deres medarbejdere og fagforeninger, samt at ville give noget tilbage når det går godt for flyselskabet.

Positive nyheder set fra Danmark

Singapore Airlines fortsætter med at investere i deres produkt og vi har i den sidste tid set primært to nye tiltag.

Det første er at deres Premium Economy produkt fik en stor opgradering på catering og service siden, samt at der blev lanceret brug af blandt andet Summerbird chokolade og Bornholmerkiksen.

Den anden nyhed er gældende for rejsende i Business Class fra København. Der vil du hen over sommeren kunne nye to retter lavet af den to-stjernede Michelin restaurant AOC i København. Vi har prøvesmagt retterne og det er virkelig gode.

Fra Singapore Airlines ved vi at der fortsat arbejdes på flere tiltag og forbedringer. Så sammen med annonceringen af hvordan kabinen kommer til at se ud ombord på den nye Boeing 777-9, så kan vi kun glæde og til hvad det næste års ting bringer af nyheder fra Singapore Airlines.

Foto: Henrik Olsen



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *