Anmeldelse: Til Buenos Aires i Norwegians nye Premium kabine

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

InsideFlyer havde fornøjelsen af at være blandt de første medier i verden, til at flyve med Norwegian til Buenos Aires og prøve deres nye større Premium kabine. Som de første anmelder vi nu den 14 timer lange tur.

Drømmen om at se Sydamerika kan virke fjern, når det oftest vil tage op imod et døgn at rejse dertil. Hovedsageligt fordi vi ingen direkte ruter har fra Skandinavien, men også på grund af det 14 timer lange stræk over Atlanterhavet, som kan få selv en flyvetur til New York til at ligne en lille smuttur.

Ruten på 14 timers flyvning

Den største showstopper for mange vil dog nok være 14 timer, klemt sammen med andre passagerer som i en sardindåse, hvis man ikke vil betale den høje pris for Business Class. Norwegian bringer dog drømmen tættere på, med deres nye rute fra London Gatwick til Buenos Aires. Her er nemlig gode tilslutningsmuligheder fra København, og hele rejsen fra København til Buenos Aires kan gøres på under 17 timer! Desuden tilbyder Norwegian på ruten deres Premium Class, som er en mellemting imellem Economy- og Business Class – populært sagt en ”Premium Economy Class”. Her er sæderne ekstra store, benpladsen er rigelig, og sædet kan ligges halvvejs ned, og give en behagelig soveposition.

Dagens flyvning opereres med en spritny Boeing 787-9, der flyver sin første kommercielle tur i dag. Flyet er som det første i Norwegians flåde, indrettet med den nye Premium Class. Forskellene fra den gamle Premium kabine er, at kabinen er blevet forøget med tre rækker. Dermed føles kabinen langt mere rummelig, og det giver en bedre atmosfære at være passager i. Desuden har sæderne fået en mindre overhaling i forhold til funktionalitet, og det føles som om at sædet lettere lænes tilbage, kombineret med at fodskamlen lettere slås ud.

Netop fodskamlen er en af de rigtig lækre features ved dette sæde, den støtter benene hele vejen ned, og har en sammenklappelig fodskamel, som man kan bruge når man sidder og arbejder, og klappe sammen når man sover. En anden feature ved sædet som jeg vil fremhæve er hovedstøtten, som kan formes efter hovedet og reguleres i højden, for at forme den perfekte hovedpude.

Sædet danner et godt basis for en god nattesøvn om bord, men hvad der virkelig udmærker sig, og gør det til en fornøjelse at flyve så langt, er atmosfæren i Boeings 787 Dreamlinere. Luften er let og behagelig takket være det fantastiske klimaanlæg, samtidig dæmpes lyset i vinduerne langsomt, for at skabe dagslys som på destinationen, og mood belysning i kabinen har en beroligende effekt. Ud af de 14 timer ombord, sov jeg de 8, og havde hverken problemer med at falde i søvn, eller ondt i kroppen da jeg vågnede, som man ellers godt kan have.

Premium billetten inkluderer to måltider – et større måltid som fungerer som aftensmad, samt et mindre måltid som fungerer som morgenmad. Desforuden inkluderer den gratis drikkevarer (både med og uden alkohol) hele vejen. Maden ombord virkede i sin præsentation, som et hvert andet flyselskabs servering på Economy class. Dog smagte maden ganske udmærket, og for første gang på en klasse lavere end Business Class, har jeg fået mørt kød, og brød der ikke var tørt. Samlet set et success måltid, som bestod af oksesteg med små kartofler og sovs, dertil en bulgursalat, og til sidst en mazarintærte med en kop kaffe og en Bailey.

This slideshow requires JavaScript.

Anden servering bestod i en klassisk morgenmadstallerken, med æg, bacon, en bagt tomat og stegte champignoner. Hertil en frugtsalat og en croissant med marmelade. Meget velsmagende, og igen var smagen bedre end præsentationen.

Morgenmad

 

Ønskede man drikkevarer eller snacks under flyvningen, behøvede man ikke tilkalde kabinepersonalet. I den personlige skærm er der nemlig en menu hvor du kan bestille drikkevarer og snacks. Drikkevarerne er i Premium Class, imens snacks koster imellem $2 og $10. Der går typisk ikke mere end 5 minutter før det bestilte leveres til ens sæde. Det sammen gælder for Duty Free shopping, som også foregår via skærmen. Når man har shoppet færdig swiper man blot sit kreditkort, og varen leveres til ens sæde kort efter.

Bestilling af mad og drikke – direkte på skærmen

Der var selvfølgelig også reserveret toiletter til de rejsende på Premium Class. Disse toiletter var dog ligeså klaustrofobiske som resten af flyets toiletter, og den eneste fordel var dermed at man oftest ikke skulle stå i kø.

Besætningen om bord var meget venlig! Lidt usædvanligt var kabinepersonale på denne flyvning i Premium udelukkende bestående af mænd, som til gengæld klarede jobbet meget professionelt. De var godt oplærte, og tog sig tid til at småsnakke med den enkelte passager – en hyggelig ting, når man flyver så langt. Også piloterne holdte passagererne opdateret jævnligt, i en hyggelig og venskabelig tone.

Samlet set var det en rigtig behagelig oplevelse at flyve med Norwegian på Premium til Buenos Aires, og vigtigst af alt kom jeg frem til destinationen veludhvilet og klar til en ny dag! På den måde ligger Norwegians afgangstider på ruten også perfekt, da man tager af sted kl. 21.30, og lander i Buenos Aires næste morgen.

Overblik

Pros

+ Sædekomfort
+ Kabinepersonale
+ Nye fly

Cons

- Præsentation af mad

Sæde og komfort

Mad og drikke

Service

Value4Money

Generel Vurdering

Konklusion

Jeg havde en virkelig god tur, hvor jeg blev sørget godt for af kabinepersonalet - og sædekomforten tillod mig at sove en hel nattesøvn undervejs. Præsentationen af deres måltider er dog noget Norwegian bør arbejde på i fremtiden. Alt i alt en god oplevelse!

4

Kommentarer

  1. Rene Hansen siger

    Åh, vil I ikke godt læse korrektur på jeres artikler? Sjældent har jeg set så mange fejl i en tekst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *