Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Den nye rejseindikator fra VisitDenmark skal hjælpe den danske turistsektor med at få et aktuelt overblik. Og gøre det lettere at tilpasse sig til de nye ændrede vilkår, som Covid-19 giver.
Stigninger og fald i smittetal verden over har betydning for rejserestriktioner og rejselyst. Historiske data kan ikke længere bruges til at forudsige turisternes adfærd. Derfor har VisitDenmark lavet “Rejseindikator”, der er en ny oversigt, som hver 14. dag samler og analyserer aktuel data fra forskellige kilder.
Webinar: Fredag den 13. november kl. 13.00 holder VisitDenmark et webinar, hvor det vil være muligt at gå i dybden med værktøjet og stille spørgsmål til brug og indhold. Du kan tilmelde dig via dette link.
Rejseindikatoren består af en oversigt over rejserestriktioner, flykapacitet og nøgletal for bookinger. Derudover konkluderes der på Google søgetrends på hvert af VisitDenmarks prioriterede markeder, både på rejse generelt og rejse til Danmark.
På baggrund af behovet for at vide, hvad der sker lige nu og her, har vi med Rejseindikatoren samlet en række nye kilder, der giver et samlet overblik over både udbud og efterspørgsel. Det er et værktøj, der løbende udvikles og suppleres med ny data, så det forbliver relevant og kan supportere branchen. Derfor er det også tilgængeligt for alle.
Janne Grønkjær Henriksen, marketingdirektør, VisitDenmark.
Her kan du se rejseindikatoren
Et godt værktøj
VisitAarhus mener, at Rejseindikatoren kan blive et brugbart værktøj for både dem selv og deres partnere.
Det er helt sikkert et dashboard, som både vi og vores partnere i turismeerhvervet kan gøre brug af. Vi higer efter data, der er så opdaterede som muligt, og særligt set i lyset af covid-19, hvor rejserestriktionerne konstant ændrer sig.
Rejseindikatoren kan fungere som en fælles go-to platform, der bl.a. kan hjælpe med at skabe et overblik, når vi planlægger markedsføringsindsatser. Værktøjet rummer stort potentiale, og vi bidrager gerne med sparring i forbindelse med videreudviklingen af den.
Lone Mark Daubjerg, projektchef i VisitAarhus
Forsidefoto: pxfuel
Skriv et svar