Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Accor mener, at tiden er kommet til at forny deres loyalitetsprogram. Detaljerne kendes ikke endnu, udover det nye navn: ALL.
Der sker meget indenfor loyalitetsprogrammer blandt hotelkæderne for tiden. Marriott lavede meget om i deres program sidste år, efter sammenlægning med Starwood Preferred Guest og Ritz-Carlton. De kommende måneder bliver programmet omdøbt til det meget sigende Marriott Bonvoy. Accor har også opkøbt en del den senere tid. Først Fairmont, Raffles og Swisshôtel kæderne, og sidste år også Mövenpick Hotels & Resorts. Nu er tiden kommet til også at omdøbe loyalitetsprogrammet. Det nye navn bliver Accor Live Limitless. Eller kort sagt ALL.
Nuværende program Le Club Accor
Det er ikke så længe siden, at Accor introducerede det nuværende loyalitetsprogram. Den 1. januar 2017 trådte det nuværende system i kraft. I øjeblikket kan du spare to typer points. Nemlig Status Points, Nights og Reward Points. De to første hjælper dig med, at optjene elite status. De sidstnævnte er points, som giver dig rabat på dit næste ophold.
Du kan optjene status og reward point hos mange forskellige hotelmærker, der er tilknyttet Accor Hotels. Nedenfor er et overblik.
Men systemet trænger tilsyneladende til fornyelse. Accor har ikke offentliggjort ret meget på nuværende tidspunkt. Men de har røbet, at det fornyede loyalitetsprogram vil blive kaldt ‘ALL’. ALL står for “Accor Live Limitless”.
For ALL?
Med det nye Accor-program fusioneres forskellige komponenter fra hospitality branchen. Du vil snart have adgang til mere end 30 forskellige hotelmærker, barer, klubber, restauranter og ‘money can’t buy’ oplevelser.
I øjeblikket har Accor allerede en app og et websted. Der er dog plads til forbedring. Appen virker ofte ikke, ligesom ‘PlacesByLeClubAccorHotels-app’en. Alt dette vil snart være tilgængeligt via et nyt websted og en app, som forhåbentlig vil fungere korrekt. Webstedet og appen giver medlemmer adgang til ALL of Accor.
Med det nye ALL (Accor Live Limitless) program lover Accor følgende til sine medlemmer:
- Et nyt elite status niveau for at belønne de mest loyale medlemmer,
- Flere og forbedrede fordele for medlemmerne,
- Flere muligheder for at bruge opsparede points,
- Nye partnerskaber og oplevelser.
Partnerskaber og oplevelser
AccorHotels har startet samarbejder med forskellige virksomheder, som skaber nye partnerskaber, men også nye oplevelser. For eksempel inden for sport, spisning og underholdning. Sådan er AccorHotels begyndt et samarbejde med AEG. AEG er et af de største sports- og live-underholdningsfirmaer. AccorHotels havde selvfølgelig allerede AccorHotels Arena, som tilbyder diverse former for entertainment. Dette tilbud udbygges nu yderligere med det nye partnerskab med AEG.
Accor har også startet at arbejde med IMG. Det er en velkendt spiller på markedet for sport, arrangementer, mode og kulinariske oplevelser. Ideen er, at de fra 2020 vil kunne tilbyde masterclasses og kulinariske opdagelser for de mest loyale medlemmer. Man sigter dermed på ‘Taste Fastivals’ i for eksempel Hong Kong, Toronto, Paris, London og Sao Paulo.
Så er vi nået til sidste partnerskab i listen af nye tiltag. AccorHotels vil være shirt sponsor af Paris Saint-Germain fra 2019-2020 sæsonen. Med det stopper PSGs kontrakt med Emirates.
Accor har været sparsommelig med detaljer om ændringer af loyalitetsprogrammet ALL (Accor Live Limitless). Vi antager, at de snart vil lave de første ændringer for medlemmerne. Så snart mere er kendt, vil vi selvfølgelig bringe det her på InsideFlyer.
Billedmateriale: AccorHotels, AEG
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af Marco fra vores søsterside Insideflyer.nl.
[…] Hotels ændrede fornyeligt navnet på loyalitetsprogrammet til ALL Accor. Samtidig blev der gennemført en række ændringer i programmet. F.eks. er hoteller, restauranter […]