Nå det er varmt i Austin for tiden (101 fahrenheit = 38.3 celsius) så man skal jo holde sig hydreret. Dagen startede med en Miller Lite og lidt golf hos Topgolf...
Så slog jeg over i en glutenfri Redbridge. Drikkelig, men ikke noget der er værd at ofre mange ord på
Og så lige en Ziegenbock Amber til at køre hjem på. Den var udemærket men jeg synes både Shiner Bock og Austin Amber er bedre.
Nå I går fik jeg en Greenhouse IPA. Velsmagende øl selvom jeg ikke er den store IPA fan og jeg drak den som forret inden jeg fandt et bord og spiste steak (new york strip), fritter, mac'n'cheese og rødvin.
Efter steak tænkte jeg jeg skulle tilbage og se hvordan min nye veninde Regina havde det og der er ikke mange øl tilbage i hendes repetoire der ikke har været i tråden. Men så tænkte jeg at vi måske ikke havde haft den mest lokale af dem alle: Lone Star. Hvad siger din liste @jefi99?
Øllene stod nede for enden af baren og jeg kunne ikke rigtigt se dem så jeg fik bestilt en Curios Travellers med Lemon. Den var næsten ikke drikkelig, så bestilte en isthe til at skylle den ned og så gik det da, men anbefales kan den på ingen måde.
Det er det og han er jo også lokal Austinite. Jeg har drukket mange af dem efterhånden, men det er noget tyndt sprøjt for nu at være helt ærlig. Drikkeligt, men intet særligt. Dog kommer dåserne også i camo variant og så smager de også bedre.
Den her albaner er faktisk udmærket, og klart den bedste jeg har smagt her til lands indtil videre! 4,1% alc.
Fandt en Austin Beerworks Fire Eagle IPA til Happy Hour i eftermiddags. Den var OK, men lidt for hoppy IPA til min smag.
Og så en klassisk amerikansk øl, men meget lidt Texas: Sam Adams Boston Lager. Den smager som man kan forvente.
Tiden er kommet til noget Belgien for mig, har ikke været så meget rundt endnu men startede med at prøve de ovenstående. Specielt Barbar i patentflasken var drikbar! (det var ikke mig der valgte den anden, men den var ikke så tosset som jeg havde forventet, det smagte rent faktisk af øl og var bestemt ikke over sød) Jeg har haft et udemærket indtryk af Leffe før, uden at synes det var den bedste øl i verden. Nu har jeg lidt tid i Belgien, så tænkte jeg alligevel måtte få prøvet sortimentet bare fra det lokale supermarked. Det gik alligevel ikke med at komme igennem dem alle sammen på engang, men jeg var meget positivt overrasket over nectar (2. fra venstre), som var lidt sød men det gave en friskhed. Tripel var OK, men jeg syntes den smagte for stærkt og én af dem var nok!
Det kan godt være destinationen ikke er så eksotisk, men en "Thai øl" på tagterassen i Aarhus er nu ikke at foragte (med udsigt til Northside festivalen)
Jeg fandt en tredie albaner; Stela. Nøddeagtig smag, men også lidt metallisk. Drikbar, men ingen favorit!