Har lige besøgt ølbaren Tørst i Brooklyn, startet af Jeppe Bjergsøe, også kaldet ”the evil twin”, pga. sin tvillingebror Mikkel Bjergsøe, som har startet Mikkeller.. Fantastisk sted med 21 haner og kun én evil twin på fad. Hvis det ikke var nok, så havde han en ølkort med 200 flasker. Smagte blandt andet en Mala Vida Chill, Det er en spændende imperial stout med to forskellige chillier. Desværre har han lukket den to-stjernede restaurant Luksus ved siden af, som ellers var den eneste to-stjernede i verden, som kun serverede øl. Så i morgen, må jeg ”nøjes” med Claus Meyers en-stjernede Agern på Grand Central. Madkortet er desværre ret lille hos Tørst, hvor jeg fik en OK burger. Så på vejen hjem måtte jeg lige forbi Grand Central Station og nuppe en Schæferhund hos Claus Meyer.
Nyder en Other Half Double Dry Hopped IPA fra Brooklyn på Agern, som er Claus Meyers Michelin restaurant på Grand Central Station i New York. Passer perfekt til min oksetatar og svinekæber. Selv om man har en Michelin stjerne, så serverer man alligevel gode lokale mikrobryg i dåser. Indholdet er jo det vigtigste.
Et par lokale forfriskninger fra México, hhv almindelig pilsner (serveret i et noget generisk glas), og en lokal Rubia Ale fra det lokale bryggeri på Isla Mujeres, der fungerede ganske godt i det varme klima.
En eller anden India Pale Ale på en eller anden Delta SkyClub I ATL, som som sådan er en god øl men langt fra en IPA (og derfor har flyet få lov til at være i fokus i stedet for øllet, selv i denne tråd).
Så prøv The Club i Concourse F, som har et glimrende øludvalg og adgang med Diners. I San Juan må du også besøge La Taverna Lupolo, som har øens bedste udvalg af mikrobryg..
Tak! Desværre for sent til at gå andre steder hen i ATL end flyet, men Lupolo ryger øverst på TODO listen de få pauser jeg kan finde de næste dag.
Desværre for få siddepladser og for højt musik, så vi fandt en fin terrasse i nærheden og måtte "nøjes" med et par Presidente. Tak for tippet dog, udvalget fejlede i hvert fald ikke noget, og kan være det skal prøves igen når det ikke lige er en fredagaften.
San Diego har mange gode mikrobryggerier. Her er jeg på Balast Point i Little Italy View attachment 14325
Besøg i Admirals Club i San Francisco og fik mig denne lokale Lagunitas IPA. Dejlig IPA med frisk smag. Den holder også en frisk procent på 6,2% Udsigten fejler heller ikke noget
En ny lufthavn og en ny lokal IPA. Denne gang fra bryggeriet Angel City Brewery (gæt selv hvor jeg så er...). Lidt mere karakter i bitterheden - lige som jeg kan lide den Denne gang holder den “kun” 6,1%
Så er turen kommen til en moderne “White Ale” som øllen WIT fra bryggeriet Santa Monica Brew Works. Den er let og dejlig at drikke. God i varmen og tørstslukker. Fandt den i American Airlines Flagship Lounge i Los Angeles. Resten af udvalget er også helt ok.
Erm, tjah. Det eneste jeg fik ud af etiketten var 3,3% og det smagte af en lys øl, så den var god nok, det tjeneren sagde.
Havde igår en ukrainsk opkøber af maskiner på besøg hos svigerfar, han købte lidt og kvittterede med ukrainsk øl. 11,5%
Denne gang lidt mere hjælp af kokkens mobiltelefon med google Translate af menukortet: Black beer (fra fad).
En Mosaic IPA fra Nebraska Brewing Co. fra Mikkeller Berlin på en dejlig sommeraften med 22 grader og masser af mennesker udenfor. Og ja, det er i Berlin selvom der står STHLM på glasset. Mener ikke jeg har været i Stockholm her på det sidste.
Første øl i Hong Kong efter at have været ude på tur i Mong Kok og så to timers workshop via Skype på værelse... That’s call for a.... Tsing Tao Mon ikke de næste dage byder på flere øl