Beaglens juridiske rejse(b)log

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Beaglen, 5/1/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Undskyld, det er jeg ked af!

    Jeg håber at du lykkedes med kampen og at de på et tidspunkt lærer af dette. Det er en forfærdelig måde at behandle kunder og det har stået på i årevis.

    Desværre er best case sikkert at de siger du får pointene "as a gesture of good will" og så gør de ikke mere ved deres fejl og fortsætter med at snyde og forvirre folk.

    Tillid på dette punkt er forsvundet for længst. :-(
     
    Henrik Olsen, Jeblin, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Den har allerede været oppe at vende i Stockholm - samme svar.
    Nu skal jeg lige finde det næste træk.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    - Jeg har en identisk billet til afrejse i juni !!!!
    - Jeg har også en LX billet cph-zrh-gva-zrh-cph, men det er på biz og heldigvis købt på LX´s hjemmeside.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Kunne man ikke runde forbruger ombudsmanden? Om det er falsk markedsføring eller ikke fået den vare man har betalt for, eller noget 3.
    De skal nok have det på den hårde måde før de gør mere end bare mailsvar ol.!?
    https://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/spoergmaal-eller-klage/
    Her er der en kontakt formular.
     
    Henrik Olsen, jtraveler, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Tak.
    Jo, jeg har allerede informeret diamant mailen, om at jeg sender sagen til ombudsmanden.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, jtraveler og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Nu står verden vist ikke længere : Jeg har netop modtaget en mail fra SAS Stockholm om at de behandler min sag !!!! Spændende.
     
    Henrik Olsen, Thorbjoern, jtraveler og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Nu er sagen sendt tilbage fra SAS Stockholm til SAS København …
    Jeg har netop modtaget en mail fra en vis afd. i cph, der fortæller at sagen nu behandles i cph, underskrevet med navn !
    (Det havde vist været billigere blot at godskrive de korrekte point og dermed spare en masse kostbare arbejdstimer - måske sagen ses som principiel).
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @tbh : Guess what : Der er netop i dette øjeblik kommet en mail fra SAS, som meget beklager fejlen, samt at jeg får mine point. Hvis det skulle ske igen, så må jeg endelig sige til, for så er det en fejl, der skal rettes .....!!!!!! Hvad siger du så ....
     
    Beaglen, MatthiasWagner, SophieHendriksen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vildt at det går så stærkt når der kommer pres på.... bare ærgerligt at det netop var det som skulle til :-(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, det er fortvivlet. - Jeg har en fuldstændig identisk rejse 04juni med identiske prints .. spændende at se, hvorledes SAS tackler den tur.
    (Hvis andre skulle komme i samme situation med points på sk codeshare fly, points, der tydeligt er bekræftet, så har jeg nu en email samt afdelingens navn).
     
    Beaglen, MatthiasWagner, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    I fredags fløj jeg fra Aalborg til København. En flyvetur på 45 minutter endte med en forsinkelse på to timer :mad::mad::mad: Jeg ville godt have skrevet en lang stil om det her, men endte ud i et helt blogindlæg, der kan læses her:

    https://legaltravelbeagle.com/we-may-be-late-but-we-are-getting-there/

    I går fløj jeg så retur til Aalborg igen og selvom flyet landede 12 minutter før tid, var det stadig en frustrerende oplevelse, eftersom flyet på rejsen var opereret af et andet flyselskab. Det gjorde så, at jeg ikke fik mit valgte (og betalte) sæde ved nødudgangen :mad:
     
    Bekgaard, obs, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Fik du æren af at flyve Jettime? Jeg vil sige, at som wetlease er det næsten den bedste operatør, man kan finde på markedet :)
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Det gjorde jeg faktisk og jeg må sige, at jeg var imponeret af alle de gode informationer, der faktisk gav undervejs på flyvningen. At flyvningen så var 12 min. før tid i ankomsten, gjorde kun oplevelsen bedre. Selv deres flymagasin havde nogle interessante og informative artikler. Jeg lærte bl.a. at flyselskaberne mødes to gange om året til en såkaldt "slotkonference", for at fordele slottider i lufthavnene (afgangs- og ankomsttider). Det var ny viden for mig :)
     
    Bekgaard, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Et spørgsmål til eksperterne. En ven skulle i aften flyve med Lufthansa fra Krakow til Frankfurt, men flyet er blevet aflyst. I morgen tidlig skulle han flyve med SAS fra Frankfurt til San Francisco (på en anden billet). Det ser ikke ud som om han vil kunne nå dette fly. Har Lufthansa nogen som helst ansvar i forbindelse med dette ud over kompensation for det aflyste fly? Nogen erfaring med hvordan SAS vil reagere når man ikke når sit fly, fordi et andet fly blev aflyst?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    LH har efter min bedste overbevisning ikke noget ansvar, hvad angår den anden rejse når det er på separate billetter. Sidenhen om SAS vil tilbyde en ombooking til en senere flyvning uden at tage betalt for det tør jeg ikke svare på, men det er vel ikke så sandsynligt.

    Det er netop faren ved at rejse på separate billetter.
     
    Beaglen, Ulrik, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Har SAS en direkte rute fra Frankfurt til San Francisco? Hvis ikke skal han vel over CPH, Oslo eller Stockholm. Kan han nå flyet derfra, hvis han flyver direkte fra Krakow?

    Ellers er det vel et spørgsmål om rejseforsikringen vil dække.
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  16. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    To separate billetter = ingen rettigheder.
    Hvis din ven her en forsikring der dækker mod forsinket fremmøde kan den måske hjælpe.
     
    Beaglen, Henry og T4L "Synes godt om dette"
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Han skal over CPH. Men hvis han ikke flyver segmentet FRA-CPH, får han vel ikke lov til at benytte resten af billetten? Eller gør han?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Normalt gør man ikke, hvis man udebliver. Men hvis han ringer til SAS og forklarer situationen og han kan fremvise billetten fra Krakow til Frankfurt + bevise aflysningen, kan det være SAS vil forbarme sig. Alternativt må han finde en anden måde at komme til Frankfurt. Worst case: Et lyntog til Warszawa og et tidligt morgenfly til Frankfurt (Denne plan kan også bruges, hvis han skal nå et morgenfly til CPH)

    Sikkert ikke billigt - men han må så vurdere, om turen til SFO er værd disse ekstra udgifter.

    Under alle omstændigheder: Tjek forsikringen.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Har lige tjekket flytiderne:
    • Flyet fra CPH til SFO afgår kl. 12.25
    • SAS har en afgang fra WAW til CPH i morgen tidlig 06.00
    Ud fra disse fakta er mit råd klart:
    1. Tjek, at der gå tog til WAW og check, at han kan komme med SAS fra WAW til CPH.
    2. Snak med SAS - så han kan hoppe på flyet i CPH (droppe første leg)
    3. Få en billet fra WAW til CPH
    4. Tag lyntoget
     
    Beaglen, T4L, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Nogle rejseforsikringer dækker dette. Vores forsikring ser ikke på om det er en eller to billetter, men bare om lufthavnens officielle minimum-connection time er overholdt. I de fleste lufthavne er det helt ned til 1 time - 1,5 time. Hvis man så ikke når sin andet fly på grund noget man ikke kan gøre for (selvfølgelig med undtagelser) kan man få refunderet en ny billet videre.
     
    Beaglen, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"

Del denne side