Det er jo præcis dét der er kernen i udfordringen.
Har købt og betalt for en Confirmed billet. Afgangen bliver aflyst, og ombooking er til hvad der viser sig at være standby.
Det var Lufthansas valg at ombooke til standby, ikke vores. De kunne have ombooket til en afgang de kunne bekræfte. Det gjorde de ikke.
Så spørgsmålet er om Lufthansas valg, der leder til denied boarding, tæller separat/ny sag i EU261 øjne eller ej.
Der var ikke noget "accept". Ombooking skete automatisk. Forsøgte først i service centeret (sammen med resten af flyet..), hvor beskeden var at vi skulle afvente ombookning fra central hold. Da ombooking så sker, og vi kan se i appen der ikke er et assigned sæde, der tager vi igen fat i service centeret. De kunne ikke hjælpe med meget andet end "nu må vi se hvad der sker". Så nej, vi har ikke accepteret at komme på standby - det er 100% Lufthansa der tog den beslutning.
Kunne vi have gjort mere for at presse på for at bliver confirmed på en anden afgang?, måske?, vi tænkte på det tidpunkt de nok var igang med at få styr på sagerne, og ikke ville ombooke til en afgang, med mindre de var sikre på vi kom med. Det var så ikke tilfældet.
Havde vi selv bedt om at komme standby på en bestemt afgang, så er jeg helt med på det ville være vores egen risko.
Håber det giver lidt mere mening nu
Click to expand...