Beaglens juridiske rejse(b)log

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Beaglen, 5/1/16.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Fedt, takker. Så vil jeg da helt sikkert sende krav ind, og se hvad de siger. ;)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Held og lykke :)
     
    Kasper og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    Hej Kasper. Sikke da en uheldig oplevelse med BA. Der er klart grundlag for en kompensation her. Som jeg ser det, er det meget uheldigt at der er kort forbindelsestid mellem flyvningerne, selvom BA skulle have taget højde for det i sin planlægning. Det ville jo have været en fin plan hvis dit fly var ankommet til tiden, men det siger næsten sig selv at der med en så kort forbindelsestid ikke skal gå ret meget galt, før risikoen for forsinkelse opstår. Jeg har også svært ved at se, at BA skulle undskylde forsinkelsen med ekstraordinære omstændigheder - det er der ikke tale om her. Jeg håber at det lykkedes for dig med en kompensation og jeg kigger gerne på sagen, såfremt du bliver spist af med et latterligt svar fra BA. Tak @Nielspg for vidensdelingen i øvrigt :)
     
    PENSIONISTEN, Kasper og Henry "Synes godt om dette"
  4. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Ak ja, sørme om ikke grunden til forsinkelsen lige er en af dem, de ikke skal dække. :confused: Grunden var Airspace restrictions, skriver de. Ikke noget om hvad det gik ud på. Ja hun bruger en anden grund senere i svar, Airfield restrictions..? Men de takker da for man er loyal BA kunde. :p Har skrevet tilbage og bedt om jeg kan få mere nøjagtigt at vide, hvad der var restricted den dag. Har søgt på nettet, og kan se ruten PHL-LHR ofte har noget forsinkelse. Kan også se ruten på en lang række dage, og de dage de var til tiden, ligner ruten meget den dag jeg fløj hjem.
    Så nu ser jeg lige hvad de svarer.
     
    Senest redigeret: 16/12/17
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Fik svar tilbage at de ikke fortæller mere nøjagtigt hvad grunden er, da det er firma følsomme oplysninger. Men i tilfælde af en retssag, vil de selvfølgelig fremlægge det.?
    Kan dog ikke forstå hvad der skulle være, der er så følsomt. Men ikke noget kompensation at komme efter.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er dem der skal bevise det var "ekstraordinært" jf. EU forordningen, airfield restrictions i LHR kan være tåge - ved dog ikke om det kan kaldes ekstraordinært da det sker ofte
    Så brug et af de firmaer der kun koster noget hvis de vinder, BA er ikke til at hugge og stikke i hvis du er privat person, de skylder mig stadig for en ubrugt 1. klasse flybillet sidste år pga. forsinkelse, hver gang jeg har skrevet til dem er der undskyldninger og nu skal de nok, fik dog EU godtgørelse efter mange mails.

    https://www.euclaim.co.uk/free-flight-check#/problem

    Prøv med ovenstående og se hvad den giver af resultater.
     
    Senest redigeret: 16/12/17
    Beaglen, PENSIONISTEN, Kasper og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Takker. Det bliver nok næste skridt. Ved ikke om det vil nytte noget som helst, at prøve via Trafikstyrelsen?
    Må sige jeg er skuffet over BA, lige på dette punkt, for resten af deres service syntes jeg ikke fejler noget.
    Nogle der ved om Trafikstyrelsen hjælper, eller er det bare spild af tid, at udfylde anmeldelse hos dem?
     
    Senest redigeret: 18/12/17
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Som alt andet statsligt det er trægt og langsomt - henvendte mig selv til dem vedrørende BA, derfor brug et af de "gratis" bureauer.

    Hvad gav linke af resultat?

    https://www.euclaim.co.uk/free-flight-check#/problem

    PS. Og pga. den manglende refundering af flybillet har jeg hellere ikke brugt dem, men bliver nødsaget til at tage 2 ture med dem for at bibeholde status. Som jeg har skrevet tidligere skal jeg finde et nyt selskab at optjene hos, det bliver ikke OneWorld da AB jo er væk, så hælder til LH - for SAS bliver det sgu aldrig :eek:
     
    Kasper, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Så må du lave en lille guide om Lufthansas Miles and More
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Rettidigt omhu - lidt for tidligt :p, hælder kun til LH skal lige se hvad der ligger af ture i fremtiden og hvilke flyselskaber min arbejdsplads får som preferred, de har lige meldt ud der kommer et nyt rejseselskab der skal stå for billettering fra januar :) så det kan være man skal tage et år mere med de britiske snydepelse o_O Hvis nu bare Qatar ikke var så østligt orienteret så var jeg røget på deres beduin limpind - det var så en lille guide i nogle af overvejelserne :D
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Den undskyldning ville jeg ikke finde mig i. For fly over atlanten gælder der ingen slotrestriktioner til Europa. Dvs. flyet kan ikke være forsinket grundet forsinkelser i europæisk luftrum, da de ikke kan restrikteres. Skal ikke kunne udtale mig om, hvordan det er i USA. Men taxitid skal jo være indregnet i den tid flyselskabet bruger fra at komme fra A til B. Og umiddelbart er 18 i køen vel ikke noget ekstraordinært i en større amerikansk lufthavn. Hvis I kom afsted fra gaten i PHL til tiden, må BA kunne komme med en bedre undskyldning. Jeg ville helt klart tage den med trafikstyrelsen, hvis BA ikke vil komme med noget bedre.
     
    Beaglen, Kasper, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Linket siger jeg har ret til erstatning, men ved ikke om de siger det for at få kunder. Har skrevet et sidste forsøg hos BA, ellers bliver det igennem Trafikstyrelsen eller via Linket. Man er jo jyde, og vil godt have 100% udbetalt, men de ca 75% udbetalt er jo bedre end 0. Så givet det et skud, som sidste forsøg.
     
    Beaglen, banditten og Henry "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Og det er der kun jyder der vil ? o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ahhh man betaler kun hvis man vinder, så du kan godt regne med de sier tvivler og divler fra :p

    Grunden til at bruge linket for at få "deres" svar er:

    "The service we offer is based on our access to the unique Lennoc Flight Intelligence database. Detailed flight, weather and news reports retrieved from the database ensure that we have accurate information when it comes to determining whether you are entitled to compensation."
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Kasper og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg har sendt et krav ind til SAS pga. en aflysning, hvor jeg fik dette svar tilbage:

    SK1240 blev inställd på grund av brist på personal i Århus, där vi inte har skylldighet att ha personal på standby, och därför kan jag inte kompensera dig med EU-ersättning.


    Er det noget nogen af jer andre har prøvet? Jeg synes jo nok at personaleplanlægning må være flyselskabets ansvarsområde.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    SAS' forklaring holder ikke, hvis sagen kommer for domstolene. I England har British Airways f.eks. crew på stand-by på London City, London Gatwick og London Heathrow i tilfælde af indmeldelse af sygdom på dagen. At have et fit og klar flypersonale på alle destinationer hører med til at drive et flyselskab i dagligdagen og derfor er crewsygdom ikke en ekstraordinær omstændighed - selv ikke engang hvis crewsygdommen finder sted direkte under flyvningen, selvom det kan være nok så usædvanligt, jf. dommerens udtalelse i sagen Davies V British Airways. I England har spørgsmålet om crewsygdom nemlig været prøvet hos domstolene i sagen Davies V British Airways PLC og her tabte BA sagen.

    Skriv derfor tilbage til SAS og henvis i øvrigt gerne til ovenstående sag, som der kan læses mere om her: https://www.bottonline.co.uk/press-...irlines-from-paying-flight-delay-compensation

    Jeg kender i øvrigt advokaten fra sagen (Coby Benson) og han er én af de førende advokater i England som ekspert i flypassagerers rettigheder, så han er et stort forbillede for mig :)
     
    SophieHendriksen, Søren G, miri90 og 11 andre "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Beaglen, du er fænomenal. Jeg suger dine svar til mig.
    (Jeg har også en sag kørende med sas : første forsinkelse er en aflysning pga vejr, Miami, så den er klar nok, ingen kompensation ... men så næste dag får jeg en helt ny start på rejsen med en helt ny routing, helt nyt flynr dvs en helt ny rejse : her kommer en forsinkelse oveni på over 6 timer pga fly disponering, eftersom det indkommende fly, der skal operere denne nye afgang, bliver aflyst, og sas henter dernæst et andet fly fra en anden destination .... hele denne manøvre har intet med vejr at gøre. I første omgang meddeler sas, at jeg er berettiget til 600 euro i kompensation og beder således om mit kontonr. hvorefter de samme dag kommer med en ny melding, nej ingen kompensation !!!)
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Nu ser vi mange fortællinger om flyselskaber, der stiller sig på bagbenene for at slippe for at betale kompensation. Vi skal vel også have en af de bedre af slagsen.

    I forgårs fik vores KLM fly til AMS et teknisk problem i PRG. Trods ihærdige forsøg af kabinepersonalet, lykkedes det ikke at få dørsensoren til at makke ret, og eftersom vi allerede var trukket væk fra gaten, skulle vi parkere et sted hvor vi stod lidt mindre i vejen for de andre fly og vente på mekanikere. De fik hurtig løst problemet, men med alt papirarbejde osv. kom vi omkring en time for sent af sted. Med en forsinkelse på 47 minutter ved landing, nåede vi ikke vores forbindelse til CPH med en kort transfer på 45 minutter og endte på et senere fly samme dag.

    Hvor der handles, der spildes, og problemer opstår for alle; det er hvordan man håndterer dem når de opstår der er den store forskel mellem selskaber. Og her var det lige efter bogen:
    • Kaptajnen holdte os informeret under hele forløbet, og kom enda flere gange ud ad cockpittet for at tale til passagererne fra midtergangen.
    • Kabinepersonalet gav inden landing information om hvilke forbindelsesfly der ikke kunne nås, og hvem der kunne nå deres hvis de skyndte sig. De sidste fik ikke blot information om deres kommende gates, men også lidt vejledning om hvordan de kom dertil fra vores forventede ankomstgate.
    • Efter landing dukkede der med det samme SMS'er ind at vi var booket om, efterfulgt af emails med nye billetter.
    • Ved loungen var de nok i julehumør, og vi fik lov alle tre at komme ind, på trods af at min guld status kun giver lov til én gæst.
    • Vi var tildelt nye sæder på forskellige rækker, og selvom jeg forventede at måtte nøjes med en nedgradering, fandt personalet i loungen hurtig 3 sæder ved siden af hinanden i Economy Comfort.
    • Der fik vi også udleveret vouchers, med et valg af:
    1. EUR 10 til mad/drikkevarer i terminalen (ikke særlig brugbar når man allerede er i loungen), eller
    2. 2.000 Flying Blue miles, eller
    3. EUR 15 rabat på inflight sales.
    Den endelige forsinkelse var godt 4 timer, og jeg indsendte med det samme en anmodning om kompensation efter EU261. Allerede i dag blev den godkendt, og ikke bare det, KLM nøjes ikke kun med de forskrevne EUR 250 per person i kontanter, man kan også vælge en voucher for flybilletter med KL/AF/DL på EUR 350!

    Det efterlader os bare med et nyt problem: hvor skal vi hen i påsken? :)

    Alt i alt, rigtig godt håndteret hele vejen rundt, og jeg kan kun give 10 ud af 10 point til alle involverede!
     
    Beaglen, jtraveler, asf og 14 andre "Synes godt om" dette.
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Jeg har lige brug for jeres input. Jeg skal flyve med Vueling fra Barcelona til Granada her til morgen og så køre i bil videre til Sevilla. Flyet bliver forsinket nu pga dårligt vejr, så det giver ikke rigtig mening længere at tage til Granada og vi vil egentlig helst flyve til Sevilla direkte. Kan det lade sig gøre?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Jeg tror det bedste svar er: spørg. Mange selskaber tillader gratis ombooking uanset bookingklasse/billetvilkår i tilfælde af forsinkelse, eventuelt mod betaling hvis den nye billet er dyrere. Det kan i hvert fald ikke skade at spørge og høre hvad mulighederne er.
     
    Beaglen, jakobv84, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side