Med reference til @Henrik Olsen 's udmærkede artikel om at Brussels Airline fremover kun skal være langrute operatør og Eurowings skal overtage Brussels kort -og mellemdistance ruter, betyder det så at *A mister et medlem da Eurowings ikke er med i Star Alliance? Hvis man i fremtiden skal flyve med Eurowings til og fra f.eks BRU mister man vel adgang til Fast Track, lounge i både CPH or BRU og andre fordele? Optjeningen er vel så som så.
Som jeg læser det betyder det ikke nogen firmaændring som sådan (lige nu). Det er blot hvilket selskab der er primær operational carrier. På langruterne er det så Brussels Airline for Eurowing flyvninger.
Virker heldigvis til, at Lufthansa-gruppen har ændret mening. Brussels Airlines får lov til at forblive sit eget selskab, og Eurowings stopper helt med at lave long-haul flyvninger. Gode nyheder i min bog. Især at man ikke kan risikere at kommer over i en Eurowings-flyvning med LH-gruppen på long-haul. https://liveandletsfly.boardingarea.com/2019/06/24/brussels-airlines-survives/