En hel dag uden at hjemmesiden virker for SAS? Og andre SK IT udfordringer..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 8/9/14.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kommer fint ind - både nu og tidligere.:)

    Men er jo osse kun EBS:p:p:p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    For at positionere for vores Panda Fare til påske, har jeg bestilt min årlige fornøjelse med SAS. Og det er en fornøjelse for DBGM! Hvor skal jeg starte...

    1. Linket i bekræftelsesmailen for at tilføje min bedre halvdels EB-nummer, kommer bare til forsiden af Sas.dk, og man skal selv slås med at finde den rigtige side. "Add bags" (som om 6x23kg ikke er nok :rolleyes:), "Køb måltid", og "Change seat" (fin blanding af sprog der) virker dog efter hensigten.

    2. Når jeg finder siden, påstår den at det ikke er et gyldigt EBB nummer, selvom jeg har det fysiske kort i hånden. Yup, det er fra den gang de stadig sendte fysiske kort, måske er kontoen lukket?

    3. Når jeg alligevel skulle fyre points af der er ved at udløbe, valgte jeg at splurge, og vi flyver på Plus. På udrejsen fra CPH er der en kæmpe banner "SLAP AF I LOUNGEN - køb adgang her", og et bette grønt flueben "Lounge-adgang". Ikke særlig skønt og var lige ved at bekymre mig at det var enhancet væk.

    4. Og så den jeg endnu ikke har fundet svar på. Det samme sker på hjemrejsen fra WAW, kæmpe banner med at kunne købe lounge-adgang, men ingen grønt flueben denne gang. Når jeg kigger i loungeoversigten er Warsaw da fint på listen af lufthavne hvor vi skulle have adgang til Star Alliance lounge?

    Jeg er vildt imponeret over alle de indtryk og oplevelser mine points har kunnet give mig allerede få timer efter bookingen. Meget bedre end endnu en kasse rødvin for at undgå at points udløber :D:p:D
     
    Ali Taran, SophieHendriksen, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der andre der heller ikke kan annullere deres billetter på sas.dk? Det er selvom de er købt hos SAS.
     
    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Ja, har lige oplevet samme problem. Måtte ringe til SAS og annullere. Jeg gjorde opmærksom på problemet og det lød vist som om, at de tit har problemer. Det må koste dyrt, at have kundeservicemedarbejdere til dette, når nu kunderne er vænnet til selvbetjening, og de prøver, men så støder hovedet mod en (IT-)mur.
     
    obs, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Der har længe (altid) været problemer med at annullere almindelige revenue billetter online. Det har kun været inden for de første 24 timer at man har kunnet afbestille disse billetter på hjemmesiden. Derimod har det indtil for nylig været muligt at annullere bonusbilletter købt udelukkende for point, men nu har SKIT tilsyneladende også ødelagt den funktionalitet.

    /DSGM #2
     
    Claus Heine, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Ja det er helt normalt, de første 24 timer virker det. Derefter gør det ikke, heller ikke selvom du er på full-flex biz, jeg annullerer typisk via chatten.
     
    RasmusH, Henry og Claus Heine "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvordan lykkes du overtale dem til det? Jeg har prøvet men altid fået at vide, at jeg skal ringe ind.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg har kunnet annullere Travel Pass bookinger på appen idag uden problemer.
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Travelpass kører på lidt en anden måde, så dem kan man altid gøre alt ved.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Skulle lige bruge en billet fra Billund til København og blev da glædeligt overrasket over oplysningerne på hjemmesiden.
    • Nogen, som kan fortælle hvilket måltid, man får på PLUS og kan købe på GO?
    • Og hvilken lounge kan jeg benytte, når jeg rejser på PLUS?
    • Glæder mig i øvrigt også til den gratis wifi på ATR 72-flyet!!!
    sas.png
     
    MaleneChristensen, Kenneth K, Claus Heine og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Der er vel ingen lounge længere..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ikke mig bekendt. Har været der nogle gange i løbet af det sidste år og der har ikke været adgang for SAS kunder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nu bare for at være på tværs....så er der jo egentlig er ret fornuftig lounge Hamlet. At SK så har valgt at det er bedst for deres bedre kunder at stå udenfor, med næsen trykket op mod ruden, ja det kan man jo undres over. Tak #PriorityPass #FySAS
     
    Senest redigeret: 9/2/18
    jespersm, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Enig. Min pointe er blot, at der er stor forskel mellem informationen på SAS bestillingssiden og virkeligheden. For flyver man med SAS mellem Billund og København, er der:
    • Ingen lounge
    • Intet måltid ombord
    • Ingen Wifi
    Så hvorfor reklamere med disse?
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Helt enig der er fuldstændig tåbeligt og velmpå grænsen til falsk markedføring, hvis man ikke vidste bedre.
    Jeg tror desværre at SKIT ikke er gearet til alle de forskellige kombinationer af billetter SK sælger...altså hvornår der serveres kaffe men ikke vand, er stykke chokolade men ikke en Polar rulle.
    Det ville dog næppe kræve det store at lave en note til det, men så løber vi nok ind i det problem med at folk skal læse det med småt...og det ved vi godt at det ikke sker!
    Men SK kunne gøre det bedre på IT fronten.
     
    Kenneth K, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja loungen fejler ikke noget. Det er kun SAS der fejler noget...

    /DSGM #2
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Meld dem til forbruger klagenævnet for falsk markedsføring.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Tillægsydelser er generelt et rod. På turen i Plus til WAW, står der fint nok med småt at adgang til lounge er inkluderet i CPH, med en kæmpe knap til tilkøb af lounge ved siden af. Knappen fører i øvrigt blot tilbage til oversigtssiden af Mine bookinger. Returrejsen derimod, er der ingen lounge inkluderet (til trods for at der er en *A lounge), og igen en stor købsknap der fører ingen vegne. :rolleyes:

    Screen Shot 2018-02-09 at 18.28.10.png
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Det er altid en udfordring at checke ind på sas.dk. Som altid, så kan jeg checke ind 24 timer før afgang, da jeg i morgen skal flyve cph-sfo.
    Her bliver jeg mødt af
    sas copy.jpg
    Når jeg skifter land, så kommer jeg ind på sas.com. Her kan jeg nu komme videre til login. Her kan jeg heller ikke checke ind, da jeg får at vide at jeg bliver nødt til at checke ind ved skranken. Andet fortæller siden ikke.
    Nogle kunne tro at flyet er aflyst eller de har mistet deres reservation.
    Heldigvis ved jeg godt, hvad der er galt, men hvorfor skriver siden ikke dette?
    Jeg har nemlig ikke nogen ESTA, da jeg har været i Iran, Irak og Syrien. derfor rejser jeg med et visum til USA.
    Men hvorfor kan de ikke lade mig checke ind, så kan jeg vise mit visum ved boarding og ikke skulle stille mig op i den til tider lange kø ved Business checkin i Kastrup? Hvis jeg havde haft bagage med, så kunne jeg jo have vist mit visum ved afleveringen af bagagen.
     
    THammer, Peter F., Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så er der igen et af SAS' IT-systemer som er brændt sammen....

    Hele Eurobonus systemet ligger tilsyneladende nede. Dette får man op når man prøver at logge på.

    upload_2018-3-12_22-23-32.png

    For ind i h...... da SAS :rolleyes:

    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side