Så har de lige fået det op at køre igen. Jeg kan godt indrømme at DSGM #2 her var lige ved at koge over for en times tid siden da der ikke var adgang til systemet. Men det var fordi jeg troede at de havde lykkedes at udradere min EB-konto helt og aldeles i forbindelse med en igangværende supportsag, hvorefter jeg så læste på Facebook at flere havde problemer med indlogning og derfor antog det for at være noget generelt. /DSGM #2
Virker nu, men langsom. Har prøvet siden i går klokken 22, blev ved at bede om navn og reservationsnummer på trods af bookingen lå i app'en og flashede check-in.
Jeg oplever ofte, at app'en har svært ved at klare bookinger med mere end en flyvning samme dag. Fx t/r samme dag. Så plejer at checke ind på sas.dk først og så bare lige inden lufthavnen på app. (men dog ikke sas.dk på mobilsitet... Den er helt i skoven ved sædevalg)
Næsten en hel måned har det taget SAS og SKIT at få rettet op på den fejl i mit Travel Pass klippekort som opstod ifm. med en rejse hvor de trak flere klip for den samme rejse. Flere gange har jeg både mailet og ringet til Corporate kundeservice men først i går eller i dag er det lykkedes dem at få løst problemet. Jeg har ikke fået nogen rigtig god forklaring endnu, andet end at det var noget med et system som gennem længere tid ikke har fungeret. Jeg synes at det må være på sin plads at brokke sig, når de skaber problemer og ikke kan finde ud af at melde tilbage på egen hånd og ej heller tilbyder nogen form for kompensation, men i stedet bare stikker endeløse undskyldninger ud. /DSGM #2 (Edit: Har lige talt med en fra Corporate som jeg også talte med i sidste uge, så for en gangs skyld er der én i SAS som har taget sit job alvorligt.)
Jeg vil ikke tage sorgerne på forskud , men har lige fået denne tekst fra SAS: We are upgrading SAS EuroBonus system Our loyalty program EuroBonus will make a system upgrade with start 20 May. Unfortunately, this means that our members will not be able to access their account with start from Sunday 20 May. The upgrade is expected to be completed late on Monday 21 May. The members will still be able to travel on any award flights booked, use Fast Track and SAS Lounges (depending on their membership level or ticket) and use the SAS App the whole time.
Det spændende er hvad den opgradering så byder på af nye funktioner. Er det mon det som skal til for at familie konto kommer til at virker?
Nu har jeg fundet ud af, hvorfor mit bonuskort ikke registreres på de bookninger, jeg foretager via SAS-hjemmesiden. Udgangspunktet er, at der er sat flueben ved "Jeg ønsker ikke at tjene point på denne rejse". OK: jeg logger ind på min profil og bestiller en rejse. Jeg tror da, at alle gerne vil have EB-point, så for mig er det lidt uforståeligt, at jeg så skal fjerne det flueben. Har jeg sat min profil op på en forkert måde - eller er det bare sådan, man tænker hos SKI
Det kommer nok an på - kan forestille mig at mange offentligt ansatte - ved arbejdsgiverbetalte rejser - ikke ønsker (tør ) modtage bonuspoint for ikke at komme i heksekedlen aka den kulørte presse. Ved mig er markeringen ikke sat som default. Formentlig er du på et tidspunkt kommet til at sætte fluebenet ved et uheld, og det husker systemet så fra gang til gang.
Det virker som en forglemmelse hos SKIT, da de implementerede hjemmesiden og ikke satte optjening af point som default. Du kan ændre indstillingen i din profil, ved at gå ind i Indstillinger på startsiden.
Hmm ja den står godt nok og cykler noget....er logget ind, men den viser ikke min point status, blot de 3 venteprikker!
Har lige bestilt lidt rejser hvor jeg er logget ind via min SAS profil. Tilfældigt så jeg at på en af bookingerne under tilføj bonusnummer at mit nummer ikke var registreret hvilket også var tilfældet ved de andre bestillinger. Nu tilføjet med beskeden om jeg nu kan nyde alle fordelene. Kunne godt bestille gratis sædevalg. Meget mærkeligt firma.