Modsat i Danmark, så har de norske myndigheder stor kontrol af "vigtige" websider. Her er SAS.no en af dem der tjekkes. Det kan blive dyrt for SAS: https://www.dn.no/nyheter/2018/08/16/0905/Luftfart/sas-norge-risikerer-dagboter-pa-150000-kroner Rapporten ligger her: https://uu.difi.no/rapport/2017/11/tilsynsrapport-sas-norge
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så synes de norske myndigheder, at det er deres ansvar, at billetbestillingen på SAS hjemmeside fungere (eksempelvis, at man får en ordentlig forklaring på hvordan et felt skal udfyldes eller at man ikke bliver hængende midt i bestillingen). Min personlige holdning: Barnepige Myndighederne bør gribe ind, hvis der er fare for at kriminelle kan få fat i kreditkort oplysninger, eller hvis SAS er direkte vildledende med deres oplysninger (forbrugerbeskyttelse). Men hvis hjemmesiden ikke fungerer, så er det vel straf nok for SAS, at de ikke får solgt billetter.
Enig. Og hvis Norge virkelig mener det, så skulle de ikke have solgt deres aktier. Som aktionær havde de i det mindste en legitim interesse i, at firmaet drives hensigtsmæssigt.
Nej, det er SAS der har ansvaret for at dette fungere. Det SAS bliver hængt op på er at det for specielt funktionshæmmede kan være svært at bestille billetter, se info om rejser etc. Nu er det jo ikke SAS specifikt, men et lovkrav om at din side skal kunne bruges af alle (eller noget i den stil). Lidt sjovt, så er der en kommune her i Norge som står til dagbøder fordi deres webside ikke lever op til lovkrav.
Vises ikke på den svenske side. Men ja ja, hvorfor ikke køre test i produktion... For h...... da SAS, hvad tænker I på?!? /DSGM #2
Mail fra SAS: Tak for tilbudet SAS.... Men, jeg bor i København og cykler hver dag på arbejde så...!?
Og hvor ville du lige have, at SAS skal vide det fra? (altså at du cykler) Med alle de rejser mange af jer foretager er det da en naturlig tanke, at I tilbringer mere tid andre steder end i København og derfor bør komme hjem til børnene en gang imellem..
Det virker til, at de har lavet små design justeringer på forsiden. Nu er det pop up menuer og man får ikke den store menu ved at holde musen over SAS f.eks... Brace yourself...
Har logget ind på min profil hos SAS og er ved at bestille en billet. Hvorfor får jeg nu priserne i norske kroner?
Gjorde jeg også igår, da jeg sad og kiggede på billetter til Hooooong kong.. Dog ændrede prisen sig, så den reflekterede den ringere kurs - dvs på forsiden var prisen 3895 og efter jeg loggede ind var den 4585 kr eller noget i den dur..
Nogen herinde som har haft problemer med at afbestille en købt billet? Award-billetter fungerer fint for mig at afbestille - det er blot at vælge 'annullér booking' under 'mine bookinger'. Men billetter jeg har købt giver ikke denne mulighed - selv inden for 24 timer og for fuldt fleksible billetter. Kan ringe til SAS og få det gjort, men det ville da være nemmere at kunne gøre selv (+billigere for SAS ikke at skulle bruge tid på mig).
Havde samme problem med billetter i maj og juni måned. Det var noget helt rod også med refunderingen af billetterne, måtte ringe flere gange til dem. Ja det må jo være en teknisk fejl som de sagde.. Så hold øje med om du får mail om refunderingen.
Da jeg annullerede over telefonen, sagde rejsekonsulenten, at jeg ville få en bekræftelse på mail inden for 5-10 min. Havde helst set den komme, inden samtalen blev afsluttet. Her dagen efter, har jeg endnu ikke modtaget en bekræftelse.
Nej, nu har jeg ringet til dem igen. Efter 2xtelefontid lykkedes det dog at få en bekræftelse.Hun var enig i, at det var en fejl og ville melde det til IT.
Jeg har i løbet af det sidste halve år ringet fire gange til dem ang. refusion, men jeg har stadig hverken modtaget bekræftelse eller penge. Øv