Det er det også. Sjov oplevelse og man flyver ikke højt, så I kan se en masse husk at dele billeder i fredagstråden eller som en rejsebeskrivelse
God mandag middag til det rejsende folk. Sidder i et DSB tog fra hovedstaden til Jylland og holder lige nu, hvor kl. er 11.55, stille uden for Odense på grund af sporarbejde. Jeg håber da ikke at det skal vare så længe inden vi når helt ind til perronen
Lige en lille hilsen fra AC CPH-YYZ inden vi starter. Der er desværre ingen wifi ombord, suk. Men ellers ser businessklassen dejlig ud. Hvad skal jeg dog vælge til frokost?
God mandag fra København, hvor det er tilbage på pinden efter halvanden uge i det britiske. Havde den mest surrealistiske oplevelse i CPH i går aftes, hvor vi landede en time forsinket med SK1508 kl 0:30. Som sædvanlig er Kastrup øde og forladt på dette tidspunkt, bortset fra de stakkels sjæle der tydeligvis har misset deres fly og nu vandrer hvileløst rundt mellem de lukkede forretninger, og i desperation tager billeder af den ligeledes lukkede Steff's Place som var det en turistattraktion på linie med Den Lille Havfrue. De to søvnige betjente i paskontrollen - de automatiske porte var naturligvis lukkede, personalet til dem var nok sendt hjem for mange timer siden - blev hjulpet af en 3. der åbnede for en EU/EØS-skranke for at få vores fyldte A320'er igennem hurtigere. Han vinkede alle os rødbedefarvede igennem på ingen tid uden rigtig at kigge på passene, indtil en passager standsede køen for at få stemplet sine børns pas (hvilket som sådan er meget hyggeligt men man bander alligevel lidt af det på det tidspunkt og en time forsinket...). Bagagen var allerede på båndet, og check-in hallen var også tom bortset fra 3 ligeledes søvnige folk med danske flag på den anden side af dørene. Da vi så kom til "togstationen" mødte vi en mur af flere hundrede svenske, blonde piger der strømmede op fra spor 2 og kartede rundt i alle retninger, i stor kontrast til en ellers tom lufthavn. Man måtte nærmest møve sig igennem for at komme over til rulletrappen ved metroen, hvor der så igen var tomt. Efter en dagsrejse og sen ankomst kunne hjernen ikke rigtig kapere noget af det Det gav først mening her til morgen da jeg læste avisartiklerne om togkaos efter at de svenske piger, der havde været til Beyonce-koncert, havde brudt gennem hegnet ved ID-kontrollen og fået stoppet trafikken det meste af natten
Kommet godt hjem og kan rapportere at jeg ikke kunne se at der var foregået noget som helst i Tyrkiet. Har aldrig været der før, men IST var rimelig godt befolket og ingen virkede påvirkede, bare normalt rejsepåstyr. Ankom til CPH, hvor pas kontrollen var lukket for ankomst. Så der var en god kø allerede da jeg kom fra række 27. Havde tænkt på muligheden for ankomstlounge hos SAS, så tog transit security og den automatiske pas kontrol for første gang. Først da jeg var igennem security kom der et par betjente op i mod den anden pas kontrol, så jeg sparede vist rimlig lang tid der. Nå, hen til SAS loungen... for at blive afvist! Ankomst for diamant er kun med SAS flyvninger sagde dragen. Jeg lagde ikke så meget i det og gik ned og satte mig på en bænk for at vente på baggage. Tjekkede lige på telefonen om dragen havde ret. Nej sagde den! Så blev jeg godt sur, ingen vej tilbage og jeg kunne ellers godt have brugt et bad og lidt af drikke i stedet for over 30 min ventetid som det tog for Aviator at få en priority kuffert ud af flyet. Det var også mindst 15 efter de første kufferter kom at min endelig kom frem. Vil gerne lige have bekræftet at nedenstående burde betyde at TK ankomst fra IST burde give adgang? IST er Europa i følge EuroBonus award chart. Med mindre min forståelse fejler helt, så er der et par sure opstød på vej i mod SAS. Du har adgang til SAS Lounge i København, Oslo og Stockholm (undtagen indenrigs-lounge), når du rejser i Europa og ankommer med SAS, Star Alliance, SAS-partner eller codeshare-flyvninger Nå har fået lidt vådt og tørt nu og skal så selv afsted og hente fra lufthavnen om en halv times tid. Bliver ret med lidt bedre sædder på næste tur efter TK Y.
God mandag Dagen startede med nogle svømmetag i Bellahøjs udendørsbad før det køligere vejr kommer. Ellers pakkes der til 5 dage på Azoerne Vi bor på Hilton CPH natten før (i morgen) da vi tager afsted kl 6.00 (hvis KLM ikke når at strejke!!) og ser allerede i App'en at vi har fået et Executive Plus Room! Det får turen til at starte godt.
Så er det første dag på arbejde efter to ugers ferie uden at have været ude at flyve. Det er fandme hårdt at være tilbage - stresser for at læse alle mails igennem og sortere, og nu færdig og hva' så ? Jeg tror at jeg kører hjem. Sidder og drømmer om en forretningsrejse til noget varmt og lækkert og dog realistisk - hva med New Zealand og Ny Kaledonien for lidt fransk kultur krydret med palmer og krystalblåt vand? Men i stedet hedder det Berlin om et par uger, Düsseldorf, Tokyo, Shanghai, Paris, Dublin, Berlin, Düsseldorf og først NZ og NC til januar.
Altså Urik, du siger bare til hvis du gerne vil bytte med mig. Så rejser jeg gerne ud til alle destinationerne og så sidder du i mellemtiden på min kedelige kontorplads i Aalborg....er da slet ikke spor misundelig...just saying...
Godaften fra Schipol hvor KLM snart tager mig det sidste stykke hjem til CPH, hvor @*flyer også er med ombord
Mandag, al ferie er forbi og nu starter skolen, stor dag, mine 2 yngste startede i 0B.. - de var lidt vrangvillige, ikke noget med, at står stille og tage billeder.. så første dag fyldte ikke så meget, indtil vi kom op i klassen og ventede, så blev det 2 meget små mus... - nå, men det gik fint, tror jeg nok, moren synes det var syndt jaja.. Ellers står dagen på CPH-LHR-SIN, så dagens spørgsmål er, hvilken Lounge i LHR? Har prøvet SQ, så tror det bliver Uniteds, har god tid også imellem connections! Ellers alt ved det gamle, Singapore et par dage, derefter Hong Kong torsdag til møde med stor kunde og om aftenen ud med en kunde fra Shenzhen.. suk, han er australier, så har allerede tømmermænd.. men må ikke blive sent, da jeg skal med fly 09 til Singapore på fredag.. den tid den sorg.. Der er bestil LCML på alle fly, så ingen opgraderinger i sigte (var der så nok ikke alligevel), men sikkert fine madbilleder...
God mandag fra hjemmefronten Kan se på min kommentar for en uge siden at jeg var mere positiv omkring KLM Business. I går kl. 22 fik jeg min kuffert efter 6 dage - "jaja, det er jo priority". Den var blevet våd så en masse af mit tøj er fugtskadet af at det har ligget og rådnet i 6 dage.. se eks min "nye" polo. MC Platin dækker åbentbart ikke sådan en skade, men KLM har bare at hoste op. Kufferten var tabt i AMS, men var også lige en tur forbi IAD af mystiske årsager.. måske fordi de så havde en grund til at klippe min TSA-lås op oveni. Bøvl med bøvl på - men nu er claim sendt afsted. Ellers er det en afslappet uge med lidt arbejde og forberedelse til speciale før jeg rejser til KRK på søndag til en lille kærestetur - det bliver med carry-on!!
Min begejstring for KLM er også noget mindre end for en uge siden. Man skal aldrig sig aldrig, men det er tæt på - og vi fik endda vores bagage allerede fredag uden fugtskader... Hvad skaden angår, vil jeg mene, at KLM er erstatningsansvarlige efter de almindelige obligationsretlige principper om "casus mixtus cum culpa" og/eller "obligatio perpetuatur". Det kræver dog, at de ikke - gyldigt - har fraskrevet sig et sådant ansvar... – Hvad siger @Beaglen ?
Normalt er det ikke noget man kan få erstatning for. Desværre. Men kan da være KLM er lidt large, efter de par dårlige uger de har haft med strejke og bagage bånd nedbrud i AMS. Ved at alt har været bagage kaos i et par uger....
Har du da eksempler? Mener klokkeklart der er en sag (håber da at @Beaglen er enig med mig), da det netop er fordi de bruger 6 dage på at få den fra Amsterdam der gør udfaldet og som er sket mens kufferten har været i deres varetægt. I øvrigt er kufferten også blevet jordslået..
Er det ikke noget, en normal indboforsikring dækker? Bagage er så vidt jeg forstår dækket derunder. Snip fra Topdanmarks indbo-side: "Når du rejser til udlandet, dækker Indboforsikringen din bagage og ting, du køber på rejsen. Det gælder samme slags skader, som er dækket, når du er hjemme – altså tyveri, brand m.m. "
Det står i deres vilkår. Men står lidt uspecificeret. Skader pga væsker der ikke har været forsvarligt pakket, dækker de ikke. Sikkert hvis du har smidt en flaske rødvin i din kuffert og den går i stykker, så er de ikke ansvarlige for skader på dit, eller evt andres bagage den måtte skade. Så derfor er der da en ok chance for de dækker dette tilfælde, hvor den sikkert har fået regn, og så stået længe inden de har fået den leveret til ejer.