Norwegian - 2016-05-12 19:32 CEST Sidst på eftermiddagen lettede Norwegians 787 Dreamliner fra Københavns Lufthavn og vendte den røde snude mod Boston. Det er første gang nogensinde, at Norwegian flyver mellem de to byer. Der var stor festivitas ved gate C33 i Københavns Lufthavn her til eftermiddag i forbindelse med Norwegians første flyvning til Boston. Inden afgang var der både forfriskninger til passagererne, taler og endelig blev den røde snor klippet, og ruten officielt erklæret åben. ”Norwegian er glade for at kunne byde passagerer velkommen om bord på vores nye rute til Boston. Langdistancerutenettet bliver stadig større, og vi tilbyder nu danske rejsende hele ni spændende destinationer fordelt på USA, Thailand og Caribien. Vi ser, at passagererne efterspørger kvalitetsflyvninger til lave priser, og det sørger vi for i vores topmoderne, mere miljøvenlige 787 Dreamliner. Sidste år blev vi af passagererne kåret til verdens bedste lavprisselskab på langdistanceruter, så det er tydeligt at se, at vores produkt er værdsat blandt de rejsende”, siger Thomas Ramdahl, kommerciel direktør i Norwegian. Mange kombinationsmuligheder på den amerikanske østkyst Med Boston-ruten tilføjer Norwegian sin fjerde destination på USA’s østkyst fra København. Da Norwegians enkeltbilletter gør det muligt at flyve til én destination og hjem fra en anden, kan passagerer i langt højere grad tilrettelægge og tilpasse rejsen efter ønske og behov i takt med udvidelsen flyselskabets allerede store langdistancenetværk. Danske passagerer kan, foruden på den nye Boston-rute, også sætte sig godt tilrette i Norwegians fly og tage turen fra København direkte til New York, Los Angeles, Fort Lauderdale, Orlando, Las Vegas, Puerto Rico, St. Croix og Bangkok. Information om København-Boston Norwegian flyver mellem København (CPH) og Boston (BOS) en gang ugentligt (torsdag) fra 12. maj 2016.
»Hvorfor skal man ikke kunne flyve fra Aalborg til Boston?« Få flyselskaber vokser med samme hastighed som Norwegian. Selskabet vil udvide de oversøiske ruter markant og revolutionere europæisk luftfart. Men russiske drillerier og uhensigtsmæssige alliancer kan sende væksten uden om Skandinavien, lyder advarslen. http://www.business.dk/transport/hvorfor-skal-man-ikke-kunne-flyve-fra-aalborg-til-boston
Ja, det er ikke godt. Men det er vel ikke bekræftet om de skulle komme tilbage på BOS i S17. Jeg vil dog umiddelbart tro, at flyet sikkert kan bruges bedre fra LGW eller sågar CDG frem for CPH eller OSL, så mon ikke, at der øges yderligere fra LGW /fx 4x ugentligt og tilbydes 3x fra CDG. De har jo et dagligt slot, så det vil de sikkert gerne udnytte. Jeg tog som bekendt turen til Boston fra CPH forleden og der var flyet vel 90% fyldt. Jeg var ganske godt tilfreds med afgangstidspunktet torsdag kl. 17.20, således, at man kan lave sig en forlænget weekend og kun bruge en enkelt fridag. Ville være ærgeligt, hvis den mulighed ikke kom tilbage.
Ja, det er lidt trist. Har faktisk taget turen til Boston med DY 3 gange, da afgangstidspunktet torsdag eftermiddag 17.20 passede mig perfekt. Sidste sæson øgede de ellers kapaciteten til en 787-9, men den kan nok bruges bedre andre steder. Man kan håbe på, at det giver SAS en lille smule mere vind i sejlene for deres Boston-rute, hvor flere (inklusive mig selv) har oplevet noget tynd belægning. Jeg var dog med på hjemturen i mandags og der var flyet helt fyldt (og overbooket i økonomi), men det er jo også jul. Min plus-grade til business gik i øvrigt igennem på denne flyvning, så det var nice
Enig jeg har også taget DY til Boston og tiderne var rigtigt gode. SKs tider er noget ringere, men lad os håbe de i det mindste opretholder turen med rimelig frekvens.