Så er fanden løs igen, pålidelige kilder på det store internet offentliggør at det er slut med gratis bagage på “go light” for status medlemmer hos tanten..... Det er vel ventet, men hvorfor s.... lader man ikke EBD fortsat have ekstra bagage med??? Nu trænger vi snart til ÆGTE forbedringer, og ikke de sædvanlige “enhancements” /DSGM
SAS har i dag opdateret følgende: Dermed fra den 25. Januar den sidste dag hvor du bestille SAS GO Light billetter til afrejse efter den 7. Maj og samtidig udnytte dine bagage fordele. Forventet: Ja Ikke forventet: At Diamond også mistede det
Hmmmm - min tråd “ merged” med en anden..... MYSTISK - jeg dobbelttjekkede nemlig om der var andre der havde skrevet om emnet........ hmmmmmmmmmm kunne MEGET bedre li’ min egen overskrift /DSGM
Du var først, med ca. 20 minutter. Men overskriften overlevede muligvis ikke redaktørens klippesaks... /DSGM #2
Den kunne man sgu se komme fra 100kms afstand! Undrede mig at de lancerede billetterne med gratis bagage for statuskunder fra start..
Det er vel ret typisk for SAS, at man ikke er konsekvente med tingene men altid går lidt både frem og tilbage.
Det eneste der vel efterhånden så er tilbage, er lounge adgang og fast track i sommer- og juleperioden. Nu begynder Norwegian Rewards at virke endnu mere tillokkende... /DSGM #2
Nu jeg har sovet lidt på den, vil jeg gerne kvalificere den lidt. SAS har selvfølgelig et meget bedre datagrundlag, men ud fra min opfattelse af hvordan SAS Guld og Diamond kunder opfører sig, vil de primært købe Go Light billetter på korte rejser, hvor de alligevel kun tager håndbagage med. Det vil derfor ikke være det store tab for dem. På den anden side, når de så rejser på ferie, er det jo en rigtig rar fordel at have fra alle de penge man har lagt hos SAS over de sidste mange måneder. Det må derfor være en ren kommerciel beslutning, om at fjerne noget der ikke bliver savnet (ret meget), eller beholde det, fordi det alligevel ikke koster alverden. Som sagt, er det en naiv opfattelse udefra om SAS' kunder, men for mit vedkommende, er det endnu et punkt, der gør det svære at vinde mig over fra fjenden. Selvom Flying Blue gør et ihærdigt forsøg at indhente, er SAS fra mit synspunkt stadig milevidt foran med "enhancements".
Tænk at jeg fortsat kan forbløffes over, hvor skod EuroBonus kan gøres hele tiden. Diamantstatus for næste år er på plads, og det bliver det absolut sidste år som EBD. Med mindre SAS giver soft-landing til Guld, så vil jeg for fremtiden blot være EBS eller EBB.
jeg gad godt at vide hvor meget de egentlig tjener på det her, kontra hvor meget negativ stemning det gir og tab i form af loyale kunder som skifter selskab. Tror det er en dårlig investering for SAS
Og deres Facebook-team leger enten Komiske Ali eller så er ikke alle blevet informeret. Typisk SAS... /DSGM #2
Nå men så er Eurobonus Sølv reelt værdiløst og guld tæt på. Loungen er efterhånden så jammerlig at jeg hellere vil bruge 100kr på et godt måltid når den nye food court åbner. De penge ville så oplagt komme fra differencen der er på billetterne SAS og Norwegian udbyder. Ved vi hvordan det forholder sig ift. andre de Star Alliance Guld? Ville man også få nedgraderet sin baggage allowance på SK som guld hos A3 f.eks? edit. Kan se at det gælder over hele linjen
LHs light fare er også uden bagage for statuskunder. Det er surt - men ingen overraskelse. Der er et ton sølv- og guldkunder som formentlig står for en meget stor del af de solgte Light fares = en de facto prisnedsættelse uden besparelse eller differentiering af produktet. Kunne dog godt have set Diamond kunder blive fritaget. Men OK