Så er SAS kommet med på bølgen og laver et online event for EuroBonus medlemmerne (ved ikke om det er for alle eller kun for Guld og opefter). Det er nok en erstatning for de fysiske events de har lavet tidligere. Her er invitationen: Dear Henrik Olsen, As one of our most valued members, we are very pleased to welcome you to attend an event where our President and CEO, Rickard Gustafson, the Head of EuroBonus, Aron Backström, and other selected leading managers will share the latest updates from SAS. We want to shape this event together with you. When you sign up for SAS EuroBonus Live, you will be able to submit any questions you might have. The event takes place: Date: Thursday March 11, 2021 Time: 17:30 - 18:45 (CET) Place: A link will be provided to you on Wednesday March 10, 2021
Den er lige tikket ind hos mig (EBD). Har også afleveret et par spørgsmål: 1) Hvad er de nuværende planer for genåbning af de lange ruter 2) Hvorfor har SAS prissat sig selv ud af markedet på mange af de lange ruter i sensommer og efterår
Det er et interessant spørgsmål med prissætningen. Det undre også mig at de er sat så højt. Tror de anser deres direkte ruter som "mere sikre" og det folk vil have og ikke at skifte fly. For det er da ganske urimeligt dyrt på mange destinationer.
Hvilke spørgsmål ville/vil I gerne stille til SAS? Kom med dem her i tråden og vi kan stille dem frem mod eventen den 11. marts.
Jeg har spurgt hvorfor de er så tilbageholdende med at informere om forringelser af service overfor loyale kunder og hvorfor de ikke tør melde det ordenligt ud; hvis der er en god forklaring i kommunikationen vil det være nemmere at forstå.
Det ser ud til at være et fælles arrangement for alle lande på een gang og i stedet for den samling for EBP og EBD, som der har været i sensommeren de tidligere år.
Lidt overordnet kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår SAS har tænkt sig at få styr på deres IT systemer. Det er i hvert fald noget nær det værste makværk, jeg længe har oplevet. Igen og igen oplever man, at deres systemer ikke spiller sammen eller gør det, som de burde gøre. Det er heller ikke bare ét sted, hvor det halter, men sådan generelt lidt over det hele. Apropos Corona, så undrer jeg mig også over deres prissætningstaktik. Normalt hæver de jo priserne voldsomt tæt på afgang. Men lige nu er der jo intet, som er normalt, og alligevel hæver de priserne, selvom der formodentlig ikke er ret mange passagerer med. Det skaffer i hvert fald ikke flere kunder i butikken og kroner i kassen. Derudover: Deres tidstabeller sejler noget rundt nu for tiden. Der er ingen regelmæssighed i dem længere, så jeg undrer mig over, hvad det er, der styrer deres ruteplanlægning lige i øjeblikket. Det ville rart med lidt bedre koordinering af de intra-skandinaviske ruter, så man ikke skal opleve at sidde 5 timer i en gudsforladt Kastrup lufthavn, hvor man i nogle tilfælde også lukker loungen langt inden sidste afgang. Til slut alt det, som sikkert mange andre også undrer sig over, så som forlængning af Fly Premium, EB status, serveringen ombord, m.m. Bare mine 2 cents som Guldmedlem og aktionær... (Synes i øvrigt også, at vi aktionærer også burde have været indbudt til et arrangement som dette. Det kan jo ikke være et spørgsmål om plads, når det er digitalt) /DSGM #2
Det er jo farligt at invitere ejerene, når man ikke har styr på IT. Tænk, hvis man måtte aflyse på grund at problemer med lys og lyd
Tjoh, der er da plads til forbedring, men du skal nok være noget mere specifik i din kritik, hvis du vil have nogen til at gøre noget aktivt.
Højt på min ønskeliste : At kunne booke MULTILEG rejser : 1. For at kunne vælge en længere transfer tid (f.eks.til ældre rejsende som mig selv) 2. Til MR ture. 3. Mulighed for night stop på en længere rejse f.eks. CPH-SFO-nightstops-HNL-LAX-nightstops-CPH.
Jeg ved jo knapt nok, hvor jeg skal begynde... Nu senest havde jeg vrøvl med en billet, betalt med Travel Pass, som blev ombooket af SAS. Efter ombookingen ringede jeg til kundeservice for at få eventuelle alternative rejseplaner, og under samtalen billeterede agenten så også rejsen endeligt, da der umiddelbart ikke rigtigt var nogen alternativer. Det resulterede så i, at systemet endnu engang trak klip på mit Travel Pass, selvom jeg jo allerede havde "klippet" en gang. Systemet rettede det ikke af sig selv, så jeg ringede til kundeservice igen, som bare slog ud med armene og henviste mig til Corporate support. Så jeg måtte tale med Corporate support to gange for at få bragt orden i sagerne igen. Som om jeg ikke havde bedre at tage mig til... Havde det været en engangsforteelse havde jeg nok kunnet leve med det. Men det er ikke første gang, at noget lignende sker, hvor man er nødt til at ringe både to og tre gange til SAS for at få bragt orden i det rod, som deres IT systemer har skabt. Som IT udvikler ville jeg skamme mig noget så grusomt, hvis jeg selv leverede sådan noget makværk. Vi oplever jo også jævnligt, at deres hjemmeside eller EuroBonus system er ustabilt eller ude af drift. Hvor tilfredsstillende er det? /DSGM #2
Vi får individuelle link for at melde os til. Går ud fra, at linket til deltagelse også er individuelt - og derfor ikke kan deles.
EBD / EBP = Ingen invitation til mig Kunne dog godt tænke mig at stille dem følgende spørgsmål: - Hvordan er mulighederne for forlængelse af Premium Level på MCP ? Ikke meget man får ud af MCP under COVID-19 pandemien
Stort ønske : - EB point (status point + almindelige EB point) godskrives på ens konto fra billetter, som man ikke benytter. - Man skal annullere rejsen f.eks. 72 timer før rejsedatoen. - Man indsætter alle relevante infos (billetnr m.m.) på "request for manglende point" efter et vist antal dage. - Herefter registreres EB pointene på ens konto og billetnummeret registreres som annulleret i afregningssystemerne, og dvs INGEN refundering overhovedet er mulig herefter.