Denne tråd tør jeg ikke kalde for "Rejsen mod 1 million Eurobonus-point", for så ville jeg uden tvivl jinxe den! Men vil alligevel skrive lidt ned om turen. Det bliver ikke en live-dagbog, for så tjekket er jeg ikke Turen starter d. 18. november - det vil sige lige om lidt - og jeg lagde oversigten i den anden tråd, men for en god ordens skyld kan jeg gentage den her (har rettet en lille fejl, ZRH havde sneget sig ind tidligere, men det blev ændret): Det bliver med en rejsekammerat, som jeg har været afsted med mange gange før, og han syntes det var på tide at vi skulle på tur igen. Han havde vist forestillet sig noget andet, og foreslog først at mødes med mig undervejs i Asien på nogle længere stop. Men så hoppede han alligevel på hele den fjollede tur - det kommer han (og jeg!) til at fortryde, når vores kroppe hader os efter alt for lidt hvile undervejs Tak til @Oletjala for at sponsorere et Eurobonus Sølvkort. Skyteam er jo så flinke at garantere priority check-in og priority boarding med Skyteam Elite status, så det bliver meget rart. Viel spaß!
Her i morges, dagen efter Halloween (tilfældigt?!), tikkede der en mail ind fra Kilroy. Det er den første IRROPS-udfordring (der kommer næsten helt sikkert flere), med en lidt irriterende aflysning af MU219, der skulle tage os fra Shanghai (PVG) til Frankfurt (FRA). De har i stedet sat os på flyvningen næste dag, med ankomst 24 timer senere. Det skaber to problemer. Først, opholdet i PVG bliver for langt til 24-timers transit uden visum (TWOV). Derefter misser vi selvfølgelig vores Air France-billet i Frankfurt. Så nu går arbejdet i gang med at "fikse" turen. Jeg var lidt dum og bestilte en (dyr) Economy Light billet med Air France hjem fra Frankfurt, så den kan ikke ændres uden videre. Jeg har dog fundet ud af at man kan skippe den første flyvning ved at betale €125 ved skranken i lufthavnen (hvis man altså er fysisk til stede derude inden den anden flyvning..). Men umiddelbart ser det nærmere ud til at det nemmeste - og ikke mindst billigste - bliver at annullere billetten til FRA, booke en ny tidligere på dagen fra ICN og lande i Amsterdam i stedet, for derefter at tage en overnatning og et tog til Frankfurt, og samle billetten fra AF op. Jeg ved jo egentlig godt, at det smarte havde været at betale en Economy Flex billet med AF, og æde det ekstra tillæg som en forsikring, som ville betyde at billetprisen ikke var spildt i tilfælde af sådan noget her, hvor rejseforsikringen ikke dækker gennem forsinket fremmøde... Tygger lige lidt på den, inden det bliver booket som alternativ.