Visum Kina

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af THammer, 19/11/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg syntes at kunne huske vi har diskuteret det før, men kan ikke finde det!

    Jeg skal til Kina i ultimo januar/primo februar og skal naturligvis i den forbindelse naturligvis søge visum.
    Mit entry point bliver HRB. Efter nogle dage i HRB har vi snakket om at flyve ned til SZX og besøge nogle venner. Derefter forsætte over grænsen til HKG og blive der et par dage.
    Min kæreste vil så returnere til HRB mens jeg vil returnere til DOH.

    Spørgsmålet om det betyder noget, at jeg krydser grænsen ud af Kina via overgangen i Shenzhen til Hong Kong?
    Jeg regner med når jeg søger visum at jeg blot booker en billet til og fra HRB fra ICN.
    Mit entry point bliver altså HRB men mit exit point bliver så Shenzhen i stedet for HRB, som jeg ellers angiver i min visum ansøgning.

    Håber det giver mening :)
     
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    Nu har jeg kun været et par dage til konference i Beijing for et par år siden, som jo er en del mindre kompliceret. Jeg vil sige at de som udgangspunkt er mest interesseret i at vide om du 1) har nok penge at forsørge dig mens du er i landet og 2) at du har tænkt dig at forlade landet igen. Hvis du køber dine billetter inden du ansøger om visum og udfylder de datoer og steder som du har booket, så gør det ikke noget at entry og exit ikke er det samme. Hvis du laver om mens du er i landet og lige pludselig vil ud et andet sted end da du ansøgte, kan det godt være du får et par ekstra spørgsmål, men i sidste ende er de nok bare glad for at slippe af med dig ;)
     
    SebastianBruun og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side