Miles & More: Godt halvdelen er tilfredse med forlængelsen af status

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Loyalitetsprogrammet Miles & More har ligesom andre programmer forlænget medlemmernes status. Gyldigheden af vouchers til opgradering er også forlænget. En spørgeundersøgelse viser, at lidt mere end halvdelen er tilfredse. 22% svarer, at de er utilfredse.

Mange medlemmer af Miles & More forventede, at programmet ville forlænge medlemmernes status som følge af COVID-19 nedlukningen. Det skete sidste fredag. Vi bragte nyheden her. Alle Miles & More-medlemmer fik meddelelse om, hvis deres status udløber i slutningen af ​​februar 2021 og de ikke kunne nå at genoptjene deres status i 2019 eller 2020, så ville den automatisk bliver forlænget til den 28. februar 2022. Man har ligeledes forlænget gyldigheden af vouchers til opgradering.

Ikke alle Miles & More-statusindehavere får dog lige stor fordel af dette. Nogle føler sig endda dårligere stillet. Dette skyldes dels at status normalt er gyldig i to år. Dertil kommer en til tider kompliceret måde at beregne optjening af status.

Generelt positiv feedback på forlængelse af status.

Vores tyske søsterside og BoardingArea bad deres læsere om at vurdere den statusforlængelse, Miles & More har givet deres medlemmer. 32 procent af de 4.000 respondenter er helt tilfredse. Man når helt op på 52% af svarene, hvis man medregner de medlemmer, der er glade for forlængelsen af status, selvom de er i tvivl om, hvorvidt de vil være i stand til at bruge deres statusfordele igen.

På den anden side svarer 22 procent, at de føler sig personligt dårligere stillet, men stadig synes at statusforlængelsen er OK. Yderligere 22 procent af de adspurgte læsere er meget utilfredse med den statusforlængelse, som Miles & More tilbyder.

Konklusionen er således, at det store flertal af medlemmerne af Miles & More er tilfredse med statusforlængelsen, selvom de ikke alle føler sig retfærdigt behandlet eller personligt kommer til at nyde godt af initiativet.

Vores store udfordring var, at vi havde planlagt at indføre et nyt loyalitets program til januar 2021. Dette er imidlertid blevet udskudt med et år, da vi nu fokuserer på de vigtigste områder i firmaet – og vi vurdere ikke, at et nyt loyalitets program lige nu er absolut nødvendigt.

Joost Greve, Head of Loyalty Lufthansa Group

Statusfordele kan ikke bruges

Et af de store kritikpunkter er, at medlemmerne ikke kan benytte de fordele, som status normalt giver. Det siger sig selv, at når flyene ikke letter, så har man ikke meget gavn af opgradering, fast track eller muligheden for at tage en ekstra kuffert med. De passagerer, der lige nu kommer med en af de få afgange bliver mødt af lukkede lounger. Desværre må vi nok se frem til, at døren til loungen vil være låst et godt stykke tid endnu. Nogle mener, at vi først kan få adgang til loungen i efteråret eller endda skal vente til 2021. Miles & More har ingen planer om at kompensere for disse forsvundne fordele. Men programmet har meddelt, at det vil undersøge, om man kan produktudvikle statusfordelene som følge af pandemiens ændrede krav til flyrejser. De nye krav til flyselskaberne kunne eksempelvis være: Sikkerhed for at de planlagte flyvninger gennemføres og fleksible billetter.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig bragt på vores tyske søsterside.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *