Norwegian åbner langrutebase i Rom og starter 3 nye ruter

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norweigan forsætter deres ekspansion i Europa. Nu åbner de en ny langrutebase i Rom for nogle af deres Boeing 787 Dreamliners. I samme omgang åbner selskabet 3 nye ruter.

Derned forsætter Norwegian den internationale ekspansion med lanceringen af nye langdistanceruter i takt med, at flere fabriksnye fly sættes i trafik.

Selskabet skal for første gang flyve fra Rom til følgende oversøiske destinationer:

  • New York (Newark)
  • Los Angeles (LAX)
  • San Francisco (Oakland)

Den første flyvning starter til november 2017.

CEO Bjørn Kjos i Norwegian siger følgende:

Lanceringen af direkte ruter mellem Italien og USA er endnu en ny milepæl for Norwegian. Rom er en af verdens mest populærer turistdestinationer og er eftertragtet af mange amerikaner. Dertil giver det en gylden mulighed for italierne for at flyve til rimelige priser til USA i vore komfortable og helt nye fly. Endnu flere ruter mellem kontinenterne bidrager positivt til værdiskabningen og dermed flere arbejdspladser i både Europa og USA.

 

Kommentarer

  1. Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

    OfflyerTror mere det er prisen – tror ikke (med al respekt) den gennemsnitlige DY kunde går særlig meget op i i hvilken lufthavn de lander. Se blot på deres 737 US destinationer samt tilsnigelsen omkring Oakland / San Francisco

    Når man kigger på et kort, er Oakland dog mere eller mindre San Francisco, og det er kun lidt vand der adskiller de to lufthavne, så måske lidt overdrevet at kalde det en tilsnigelse? 😉 Men DY går jo generelt efter de steder hvor de kan få plads til en ordentlig pris, på de tidspunkter hvor de ønsker det. Her kan JFK klart ikke følge med, og slet ikke med alle de fly Norwegian lander i New York – altså er EWR et meget naturligt valg. Det er fortsat i en afstand der er til at holde ud 🙂

  2. PeterA PeterA siger

    Peter Krogh FrausingNår man kigger på et kort, er Oakland dog mere eller mindre San Francisco, og det er kun lidt vand der adskiller de to lufthavne, så måske lidt overdrevet at kalde det en tilsnigelse? 😉 Men DY går jo generelt efter de steder hvor de kan få plads til en ordentlig pris, på de tidspunkter hvor de ønsker det. Her kan JFK klart ikke følge med, og slet ikke med alle de fly Norwegian lander i New York – altså er EWR et meget naturligt valg. Det er fortsat i en afstand der er til at holde ud 🙂

    Præcis. Tror du kommer ind på noget af det rigtige her. Det er nok et spørgsmål og slots. DY ville nok foretrække at have det hele samlet i JFK – det gør det også nemmere, hvis der opstår irregulariteter, idet de nemmere kan ombooke til andre af deres egne afgange. DY er som bekendt ikke meget for at sende deres passagerer med andre selskaber.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *