Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi er nu nået til andet stop på min lille Hawaii-rundrejse, nemlig Maui. Øen er kendt som the Valley Isle, men blandt andet også for sine helt fantastiske strande og den berømte Road to Hana.
Royal Lahaina Resort drives af det samme konsortium som har Royal Kona Resort på Big Island, som var mit forrige stop. Allerede ved ankomst er det tydeligt, at ejerne for nylig har brugt et tocifret millionbeløb i dollars på, at renovere Royal Lahaina Resort – og ikke mindst værelserne.
Beliggenhed
Hotellet ligger lige ud til en af øens bedste strande, Kaanapali Beach. Der er masser af plads, da der ikke ligger helt så mange hoteller her, sammenlignet med området lidt længere syd på.
Det tager cirka 45 minutter at komme fra lufthavnen til hotellet. Meget af vejen køre du helt ud til havet – en smuk tur!
Fra hotellet kan du enten selv køre, eller tage en lille bus til et nærliggende resort område, hvor der bl.a. findes et shopping område ved navn Whalers Village.
Der går også regelmæssigt en bus ned til den hyggelige lille by Lahaina. Her finder du liv og glade dage i form af en lang række butikker, barer og restauranter med mere.
Check-in
Piger der tjekkede mig ind var sød og venlig, men heller ikke mere end det. Der var ikke meget Aloha over hendes fremtoning eller velkomst.
Selve receptionen ligger i et stort lobby område, hvor der er liv det meste af dagen. Der er altid nogen der er ved at tjekke ind eller ud, andre er på vej i restauranten eller baren og andre igen måske på vej ned til stranden.
Værelset
Mit værelse var nydeligt!
Jeg havde masser af plads og et stort vinduesparti og en ok størrelse balkon.
Min seng var virkelig komfortabel og jeg kunne vælge mellem fire puder. På hver side af sengen findes et lille bord med en lampe og på det ene bord er der en lille radio.
Overfor sengen står et bord arrangement som bl.a. rummer et fladskærms-TV af lidt ældre dato samt et arbejdsområde.
Noget jeg virkelig sætter pris på, er en lydløs air condition. Anlægget var ikke lydløst, men støjsvagt nok til at jeg sov som en baby under mit ophold. Absolut godkendt!
Udsigten fra mit værelse fejlede heller ikke noget! For at få det bedre, er du nødt til at opgradere til hotellets beach front værelser.
Badeværelset
Det fine badeværelser ligger først for på højre hånd når du kommer ind i værelset.
Modsat vasken på billedet findes et rummeligt skab, minibar samt kaffe/the faciliteter.
Længst inde er der på venstre hånd en stor bruseniche og til højre et toilet. En lille detaljer her er, at der ude ved brusenichen er indstalleret en udsugning som starter når man tænder lyset i den del af badeværelset. Det er endda en skydedør skjult i væggen, så du kan lukke helt af ind til det lille bade / toilet rum. Uanset hvor lange bade jeg tog, blev der aldrig fugtigt eller klamt inde i “selve” værelset. Sådan burde det være på mange flere hoteller!
Faciliteter
Ud over den fantastiske strand, som er stedets absolutte trækplaster, råder Royal Lahaina Resort over en række andre faciliteter.
Bag ved hovedbygningen, omme ved P-pladserne, ligger 11 tennisbaner af høj kvalitet. Er du til golf findes der et stort anlæg lige ved siden af resortet.
Ud til vandet findes to pools og to store boblebade.
Herudover findes der blandt andet et fitnesscenter og et lille supermarked, som holder åbent til klokken 22:00 alle dage.
Bliver du kaffetrængende kan du kigge ind i den lille cafe i stueetagen.
WIFI er gratis over alt på hotellet og fungere upåklageligt.
Restaurant / bar
Mit ophold var inklusiv morgenmad, som for en gang skyld ikke var en halv kedelig continental breakfast, men til gengæld en omfattende buffet med frisk frugt, friskbagt brød, flere slags æg, lækker juice og meget andet.
Jeg benyttede også restauranten et par aftener og da var maden også god. Udsigten fejler heller ikke noget – du kan sidde og se solen gå ned i Stillehavet mens du bestiller din drink eller aftensmad.
Serviceniveau
Som jeg er inde på længere oppe, synes jeg ikke min indtjekning på hotellet var mindeværdig. Mindre kan også gøre det, men det er nu altid dejligt at føle sig velkommen på et hotel.
Generelt synes jeg at serviceniveauet på hotellet var fint, men der var nogle lidt irriterende udfald. Jeg oplevede et par gange, at personalet i baren og restauranten enten virkede ligeglade eller slet og ret glemte alt om mig, når de f.eks. havde afleveret et menukort.
Skriv et svar