Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Jeg er netop kommet hjem efter 8 dages ophold på hotellet The Manhattan at Times Square hotel i New York.
Jeg havde hjemmefra booket et standardværelse med en kingsize seng på hotellet via. hotels.com, da de kørte et Black Friday tilbud. Derfor gik det måske også lidt for hurtigt med at vælge et hotel – i hvert fald indså jeg først efter booking af hotellet, at det måske ikke helt var en så god deal på hotel i New York, som først antaget.
Hotellet viste sig nemlig at gemme på noget af en overraskelse, for på trods af fine anmeldelser i toppen og en score på hhv. 3,7/5 på hotels.com og 4/5 på Tripadvisor, havde folk rigtig mange problemer med hotellet. Problemerne gæsterne havde handlede primært om dårlig rengøring samt slidt, beskidt og ulækkert hotel. Da vores deal dog var uden refusion var der ikke så meget at gøre og vi måtte tage det lidt som det kom. Jeg havde derfor forberedt mig på det værste – og jeg blev bestemt ikke positivt overrasket ved ankomst.
Hotellet
Hotellet er beliggende på 7th ave, blot 300m på gåben fra times Square og 500m fra Broadway. Hotellet har 685 værelser fordelt på 22 etager, hvor etage 18 eftersigende skulle være blevet opgraderet med nyt design og lækre møbler.
Hotellet tilbyder derudover fitness samt servering af morgenmad, men dette var ikke noget jeg benyttede mig af.
Check-in og lobby
Ved ankomst til hotellet, bliver man mødt af en pæn og ren lobby. Personalet var meget smilende og check-in gik forholdsvis hurtigt. Ved ankomst skulle vi betale det obligatoriske hotelgebyr på 30$ pr. indkvartering pr. nat, hvilket er det beløb hotellet havde oplyst. Ved ankomst sagde hotellet pludselig 40$ pr. nat, hvilket jeg ikke helt kunne forstå og jeg spurgte derfor ind til dette, hvor receptionisten svarede, at sådan havde det altid været. Jeg valgte at betale med mit MasterCard, for at være sikker på, at jeg kunne se deres reservation af penge med det samme.
Og ganske rigtigt – blot et par minutter senere var der pludselig reserveret 400$, hvilket jeg slet ikke kunne forstå. Jeg valgte derfor at kontakte hotels.com for at spørge dem til råds og de sagde, at hotellet ikke havde krav på at trække mere end de 30$ pr. nat, hvilket altså “kun” er 275$. Han tilbød derfor at kontakte hotellet, for at drøfte det med dem, hvilket jeg sagde ja tak til. Han ringede tilbage og sagde, at hotellet havde lavet en fejl (om man skal tro på den, må man jo så selv om…), men at der burde være styr på det nu. Herudover bad han mig om, at gå ned og bede om regningen, så vi kunne se om det var ændret. Og heldigvis var 40$ ændret til 30$ og beløbet der skulle trækkes hed derfor 275$. CHECK!
Efter en lidt hektisk start på ferien, fik vi endelig checket ind og fik værelse 1916 på 19 etage. Vores kufferter blev bragt op samtidig med, at vi selv tog elevatoren med op.
Værelse
Jeg havde som skrevet tidligere, allerede forberedt mig på det værste. Da vi åbnede døren, blev jeg et kort øjeblik faktisk positivt overrasket. Værelset så egentlig rigtig fint ud og sengetøjet var rent. På værelset fandt man også et skrivebord samt 37″ tv og derudover var der gratis WiFi.
Her stoppede min positivitet dog også – for som så mange andre havde skrevet, så var der tæmmelig beskidt og ulækkert alle andre steder på værelset.
Jeg blev tæmmelig irriteret og kontaktede derfor hotels.com igen. De kunne dog ikke gøre det helt store før efter ferien var slut, med mindre vi ville stoppe vores ophold og betale for det nyt værelse et nyt sted. Han sagde, han synes jeg skulle kontakte receptionen, hvilket jeg gjorde. Jeg fortalte dem i forbindelse med at mit nøglekort ikke virkede, at jeg ikke var tilfreds med rengøringen. Jeg tror han må ha’ hørt det mange gange før, for mens jeg stod dernede, stod der også andre og brokkede sig om det helt samme problem til andre receptionister – og bølgerne gik forholdsvis højt. Med min klage håbede jeg at rengøringen i hvert fald ville blive bedre i løbet af opholdet, men det gjorde det ikke.
Håndklæder og toiletartiklerne var dog ok. Håndklæderne blev skiftet hver dag og var rene. Lugten på badeværelset var dog af en helt anden karakter og lugten var ikke særlig behagelig. Derudover virkede aircon ikke på værelset og lige meget om man satte den på 16 eller 26, så blæste det bare ud med varm luft.
Derudover var værelserne helt utrolig lydte. Vi kunne høre når naboen hørte musik og når de talte. Vi boede kun et par værelser fra elevatorerne og dette kunne man også hører næsten hele døgnet rundt.
WiFi’et på værelset fungerede helt upåklageligt og må nok regnes for det, der faktisk fungerede bedst på værelset. Sengen var også fin og sengetøjet blev skiftet hver dag.
Pris
Prisen lå på 4500 for 2 personer i 8 overnatninger, hvilket egentlig er ok taget i betragtning af hotellets beliggenhed. Men efter check-in føler man sig virkelig taget i rø.. For hotellet lever på ingen måde op til det der står og prisen er derfor meget høj. Hotellet lever på ingen måde op til hvad jeg forbinder med et 4* hotel og de lever meget højt på deres fremragende beliggenhed.
Jeg har, efter vi er kommet hjem derudover indsendt en klage til hotels.com over hotellets og eks. deres manglende rengøring, hvor jeg håber, at de i hvert fald bliver opmærksomme på det.
Alle billeder er taget af Malene Christensen, med mindre andet står opgivet.
Forsidebillede er lånt af The Manhattan at Times Square Hotel.
David Webb siger
Hej Malene
Tak for din anmeldelse. Det var næsten som at være der selv:-)
Jeg tror faktisk jeg har boet der for år siden, eller måske bare et lignende sted. Hvad er det bedste hotel du har boet på?
Mvh david
Hej David,
Tak for din besked 🙂
Det bedste hotel jeg har boet på i NYC er Crowne Plaza Times Square Manhattan. Jeg boede der i august 2017 og det kan du læse lidt om her. ( https://insideflyer.dk/anmeldelse-crowne-plaza-times-square-manhattan/ ).
Derudover boede jeg på Sonesta Fort Lauderdale Beach Fort Lauderdale. Det er også et super fint hotel 🙂
Hvis vi kigger udenfor USA, så kigger vi mod New Zealand og Hotel Oaks Shore i Queenstown ( https://insideflyer.dk/anmeldelse-hotel-oaks-shores/ )
Fairmont Ajman i UAE og Park Plaza Westminster bridge i London kan også anbefales 😉
Mvh Malene
Tak for svar. Altid sjovt at læse anmeldelser. God inspiration.
Acqualina i Miami
I New York er det svært at finde et billigt hotel på Manhattan, men Hudson New York nær det sydøstlige hjørne af Central Park er et godt bud. Værelserne er små men kan for nedtil $200/nat udenfor højsæsonen, naturligvis.
Standardværelserne er små, men rene og ok. Foyeren havde ved mit besøg en gennemtrængende stank af den slags “rumparfume”, som mange firmaer og hoteller bruger derovre, men man tager jo ikke til New York for at være på hotellet.
Hej Ulrik,
Tak for tippet 🙂
Hilsen
Henrik