Østen med A380 - busines class

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af jokl, 5/4/15.

  1. jokl

    jokl Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Hej alle,
    Jeg er helt ny herinde - men har læst siden mange gange.
    Nu skal jeg søge et råd hos alle Jer:)
    Jeg har ca. 300.000 SAS Eurobonus point, som jeg gerne vil bruge på en tur til Bangkok eller Singapore.
    Og, jeg ville meget gerne opleve en tur på A380 på Business - men, der er jo temmelig høje afgifter, der skal betales til Star Alliance selskaberne, når man bruge point hos dem. Er der nogen smut veje - eller, hvad ville I gøre? Er der noget godt alternativt?
    Er Thai og Singapore flyene, der flyver ud af CPH stadig meget gamle (var på business til hhv Bangkok og Singapore for nogen år siden, og vare meget skuffet).
    Turen skulle gerne foregå i løbet af oktober.
    På forhånd tusind tak for indspark - og jeg glæder mig til at høre fra Jer.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Velkommen til Bonusfeber :)

    Jeg har lige et enkelt spørgsmål og det er om det kun er dig selv der skal rejse eller det er to personer?

    Uden at kende detaljerne, så vil det typisk være fra 3500-4500,- i afgifter for en tur/retur i Business Class.

    Er du alene afsted kunne du overveje en First Class bonusbillet også?
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Thai flyver relativt moderne 777'ere fra CPH. A380 med Thai fra Europa kan flyves fra Paris og Frankfurt - og fra medio juli også fra London Heathrow.

    Singapore Airlines flyver lidt ældre 777'ere, og deres A380'ere flyver fra Zürich, Paris og London Heathrow (i Europa).
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Husk at du ikke får booket Singapore Airlines i Biz eller First med EuroBonus.
    Thai er nok bedste mulighed om du vil flyve med Star A og A380.
    Lufthansa flyver vel også A380 til Singapore. Men det er svært at finde ledige pladser på bonus på den ruten.
    Andre muligheder klarer jeg desværre ikke at se..
     
  5. jokl

    jokl Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Mange tak for tilbagemeldingerne - og, glemte at nævne, at det er min kone og jeg, der gerne vil afsted.
    Overvejer også om man skulle forsøge at komme med sas til Hong Kong - men den by er ligesom oplevet.
    Hvis jeg vil prøve at komme med Thai kan man så booke Billund-Frankfurt med Lufthansa og videre derfra med Thai - altså på een bonusbillet?
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    A maximum of 8 flights (segments) are permitted per award, altså ja, du kan sagtens få BLL-FRA som en del af en bonus billet. Der kommer dog også skatter og afgifter på denne flyvning.
    Jeg tror det bliver utrolig svært at få fat i noget med SAS til Hong Kong i C, ny rute, ny kabine..Man ved aldrig, men jeg ville ikke sætte min lid til det.
     

Del denne side