16.005 point needed!

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kleinstrup, 4/4/17.

Tags:
  1. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej Alle,

    Flyver en "del" men job, men mest på SAS GO (og så med Norwegian & KLM) så Star Alliance point jagten er hård. Mit nuværende guldkort udløber 30 april og inden d a skal jeg have 16.005 point for at nå de 45.000 som guldkortet kræver. Har I nogle tips til den bedste måde at hente disse point på??

    Udklip.JPG
    PFT

    Kleinstrup
     
    Senest redigeret: 4/4/17
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej Anders. Selvom du kan stole på os fra forum, så anbefaler jeg dog at du fjerner dine detaljer om dit EuroBonus nummer fra billedet. (man ved jo aldrig hvad folk kan finde på)

    Tilbage til dit spørgsmål, så er din bedste mulighed nok at bestille en tur med SAS på langrute i SAS Go (MIA fås eksempelvis for under 4.000 kr) og så forsøge at få PlusGrade til Business. Sådan en tur giver minimum 11.250 points i Go (inkl. din 25 % bonus som EBG). Bliver du upgradet via PlusGrade til Business (bare en af vejene er nok) vil du få 5.625 points oveni, og derfor gøre dig til EBG. Dog skal du også overveje om det virkelig er værd at bruge så meget tid/penge for at forblive Guld. Har du været EBG mange år og er tæt på LifeTime Gold ville jeg dog gøre det. Og regner du med fortsat at rejse meget med Star Alliance næste år kunne det også være rart.. hvis ikke, så er det nok en beslutning der bør genovervejes :)
     
    Henrik Olsen, tbh, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Tak for input! Skal lige siges her at jeg bor i Norge nu og flyver altid ud fra Stavanger!

    Det eneste der gang på gang redder mig ved det guld kort er fast track i! Hvad kræver "lifetime gold" ?
     
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    10 år i træk med guldkort = Lifetime guldkort..
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    2 alternativer, du bør overveje:
    • Den billige: Få en god ven på diamantniveau til at forære dig et guldkort. Har man penge, er det let at få gode venner, som gerne vil gøre dig en tjeneste. Andre herinde ved, hvad gode venner koster (jeg aner det ikke).
    • Den hurtige: Du kan købe basispoint (og betale med point eller menneske-penge). Men desværre ikke 16.000. Jeg kender ikke den øvre grænse for norske EB-medlemmer.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej Henry,

    Ja diamanter er de bedste venner, men har ikke nogle med ledige guldkort i min omgangskreds. - Det er tjekket, så hvis nogen herinde kan hjælpe så sig endelig til!

    Går alle typer point ind ift status ellers skal man rejse sig til det? Har ikke helt gennemskuet det. Elgiganten i Norge har lige nu et Eurobonus samarbejde hvor man får bonus point på toppen af handlen, nogle ting giver helt op til 200.000point (laptop til 80.000kr)

    Tak for råd foreløbig!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sådanne køb og nærmest alt andet end flyvning giver 'ekstra point'. Det skal være 'basis point' for at give status.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Tænkte det nok...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Nøgternt set kan du jo flyve en enkelt tur i Norge (evt. for point, se vedhæftet) og så købe de resterende 15.000 point for 3000kr.. Hurtigste måde, dog ikke så sjov, som at finde en tur til Miami.

    Ret mig gerne, hvis dette kun gælder når du mangler fra Sølv til Guld og ikke for genkvalificering.
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Man optjener ikke basis point på bonus flyvninger.
    Basis point koster 100kr/100point.
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det lyder som ekstrapoint til de priser

    Du kan maks købe 5.000/10.00015.000/30.000 point i mod sølv/guld/diamant og det koster 1DKK/NOK/SEK per point. Det er et priseleje hvor det højest kan betale sig hvis det er meget få point man mangler
    https://points.flysas.com/
    Jeg er meget enig i @alexanderln's betragtning om en longhaul, evt. med plusgrade, men det er jo et sats med plusgrade. Man kunne evt. købe en "forsikring" med noget intra europæisk plus, hvilket nok er den anden billigste løsning. Det er meget kort varsel...
    evt. kan du gå i gang med nogle søgninger på ITA matrix (matrix.itasoftware.com). Hvis du tilføjer i advanced routingcode "SK+ /f bc=A|bc=B|bc=P|bc=S|" og så søger på alle tænkelige destinationer med SAS... Hvis du skriver "SK SK SK" i stedet for SK+ tvinger det den til 3 segmenter, så kan du overveje om det er merprisen værd. Jeg ved ikke om det er arbejdet værd i forhold til et par longhaul flyvninger, men hvis du har tid og lyst kan du jo lege :)
     
    Senest redigeret: 4/4/17
    Henry, Henrik Olsen og THammer "Synes godt om dette"
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Er det ikke 5000/15000/30000?
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Som sagt, bare ret mig hvisjeg tager fejl :)
    Det må være ekstra point jeg har kigget på så..
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Korrekt, hukommelsen halter :) Man skal godtnok værdsætte sin tid og eurobonus højt for at smide så mange penge efter det.
     
    Henry og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  15. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Ja det bliver ikke aktuelt at købe point, så hellere undvære guldet i en periode! Ser lige på det longhaul... Kan se der er en fejl pris til NYC fra Oslo lige nu via Lissabon på business class. Kunne være en mulighed!
     
    alexanderln og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Bortset liiiiige fra det AmEx kort i Sverige jeg har "bitchet" over i en anden tråd :confused::confused:

    /DSGM
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side