Automatisk check-in på hotel

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 14/6/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Jeg undrer mig lidt over den langsomme form for check-in på de forskellige hoteller. Det er jo dybest set samme procedure for hver gæst, men alligevel taster de på livet løs på deres computer, og der skal udfyldes ting i hånden.

    Burde det ikke være muligt at have en skanner til pas og/eller kreditkort, så de ved hvem jeg er, og så popper der en nøgle ud forneden plus måske et stykke papir med wifi- og andre informationer.

    Findes det nogen steder?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Monty J

    Monty J Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Jeg tror det skyldes forældede IT-systemer. Det undrer mig f.eks. også at jeg på et hotel hvor jeg bor hver uge (SAS) bliver spurgt hver gang "er det første gang du er her?" (med mindre det er en som genkender mig).
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    På Radisson Scandinavia har de en automat hvor man kan afhente sin nøgle, hvis man er tjekket ind online. Har dog aldrig prøvet det, så kan ikke fortælle hvordan det foregår.

    Men ja - det er egentligt utroligt at hotellerne ikke har optimeret mere på dette felt. Det burde være muligt. Der er dog kommer nogle selvbetjeningshoteller hvor man bestiller værelse online og får tildelt et værelsesnummer med det samme. herefter vælger man sin egen kode til døren, som både virker til værelset og indgangen til hotellet i den periode man har lejet værelset.
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Hejsa,

    Radisson Blu hoteller har det flere steder som fx. Radisson Blu Edwadian Heathrow hvor man kan tjekke ind og ud via en automat.

    Det som min erfaring er på at bruge dette er at man ikke få upgrades af rum fra automaten og derfor bruger jeg altid personligt check in. Det er noget som jeg har haft nævnt flere gange at vil man have dette i gang må sådanne ting også virke.
     
  5. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Faktisk kan jeg godt lide at hotellerne ikke har disse automatiske check-in. Syntes det er mere personligt at komme op i skranken hvor de byder en velkommen og man ligesom kan fornemme hotellet og dets personale. Syntes også i disse tider at man skal passe på at alt ikke bliver automatiseret og der er en form for "personlig" kontakt med hotellet. Kommer man et nyt sted hvor man ikke har været før kan man altid få en vis kontakt til personalet med at spørge om spise steder, steder man kan se eller hvad man nu har brug får + de også for en fornemmelse af en som gæst.. Dette får man ikke som førstegangsindtryk af en automat.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    WakeUp Copenhagen har i hvert fald check-in automater, så du slipper for personlig kontakt, hvis man foretrækker det.
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Der er nok heller ikke den store chance for room upgrades om man smiler eller har status....
     
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Det er nu ikke så meget fordi jeg vil slippe for den personlige betjening. Men i tider med automatisering og effektivisering er det da oplagt at kigge på processen. Det kan jo også kombineres - så jeg ikke skal stå med min kejtede hånd og tvære blæk ud over en seddel med mit navn. Hvorfor kan jeg ikke udfylde det på en computer? Eller de kunne have informationerne fra bookingen. Og så MÅ de også selv kunne få et bedre system. Jeg ved ikke, hvilke informationer de taster ind i deres program, men det er mange - og det kan ikke være nødvendigt, det hele. Og imens står folk og venter i køen bag mig.
     
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ved nærmere eftertanke så mener jeg også Travelodge-kæden i UK har check-in automater (samt en god gammeldags reception)
     

Del denne side