Bangkok - hvor skal man bo og hvad skal man se... .?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Schlandy, 18/11/15.

  1. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Skal 4 dage til Bangkok i januar, noen tips til top hoteller ?? (er CC gold) men er åben for andre hoteller hvis ikke CC har noget godt. Og ellers nogen tips til hvad man bør få med sig ??
     
    Senest redigeret: 18/11/15
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg bor i Sathorn (nær den danske ambassade). Roligt område, men masser af gode og billige restauranter, og få minutters gang til MRT-station Lumpini. Sofitel So og Sukhothai er sublime hoteller i området.

    Men hvis du ikke har været i BKK før, så vil jeg nok anbefale at bo i Asok eller Nana eller Phloen Chit.
    Her er masser af fremragende hoteller, fx. JW Marriott på Sukhumvit Soi 2, eller Le Meridien Plaza Athenee.

    Radisson har 4 hoteller i Bangkok, alle med udmærket beliggenhed. Jeg har ikke boet på nogen af dem, men har været til poolparty på Radisson Blu Plaza, og det gav mig et godt indtryk.

    Under alle omstændigheder, så sørg for at bo nær BTS (Skytrain) eller MRT (metro).
     
    Beaglen og Schlandy "Synes godt om" dette.
  3. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Tak for gode tips. Pool party lyder som et stort plus;) er der nogen ide i at leje en guide nogen dage for at vise rundt??
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Selv hvis du ikke har været i Bangkok før, vil jeg ikke mene at det er nødvendigt med en guide. Læs lidt hjemmefra, find ud af hvad du gerne vil se, og undgå turistfælderne. Så skal du nok klare dig.
    Jeg er i Thailand hele januar, så hvis du har brug for en guide til at vise dig en bar eller to, så siger du bare til. Det koster max et par øl. Hvis du vil have mig til at rende rundt og vise templer frem i 35 graders varme bliver det dyrt. Meget dyrt.
     
    Kenneth K, Beaglen, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Bar guide siger jeg ikke nej til :) skriver en PB når vi nærmer os.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg samler gerne lidt mønt sammen for at se @jefi99 render rundt med guide tøj og fortælle om templer og diverse Buddha'er :)

    Men sikken service vores lokale giver :)
     
    Kenneth K, Beaglen, Christian Løn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Nå, bliver en lille afstikker til koh samui et par dage. Vi ovevejer stærkt nikki beach, men ellers nogen tips ??
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det kommer lidt an på, "hvem" I er. Nikki Beach på Samui ligger langt fra partyområdet Chaweng på østkysten. Hvis man gerne vil have, at "der sker lidt", vil jeg klart anbefale Chaweng eller alternativt Lamai.
     
    Kenneth K og Beaglen "Synes godt om" dette.
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Jeg kender ikke områderne i Bangkok som Jefi gør. Men jeg har lige selv været et par dage af sted og boet på Okura Prestige. Det var simpelthen helt fantastisk. Super service, lækker infinity pool og en helt sublim morgenmadsbuffet.
     
    clager og Schlandy "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har aldrig boet på Okura Prestige, men kender hotellets beliggenhed i Phloen Chit, lige ved siden af Le Meridien Plaza Athenee og ikke langt fra Intercontinental. Inden for gåafstand ligger en række større shoppingcentre, ligesom Sukhumvit begynder lige rundt om hjørnet.
    Okura er jo en japansk hotelkæde, så et interessant valg @T4L. Jeg havde lidt på fornemmelsen at det primært var japanske gæster, der boede der.
    En af mine engelske venner arbejder i øvrigt på nævnte Plaza Athenee, og har fortalte for nyligt at de har 60% asiatiske, cirka 20% europæiske og 15% amerikanske gæster.
     
    Beaglen, THammer og clager "Synes godt om dette"

Del denne side