Beaglens juridiske rejse(b)log

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Beaglen, 5/1/16.

  1. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Ingen tvivl om, at det er skattepligtigt at bruge point optjent på rejser som firmaet har betalt, men....
    Min eurobonus konto er fyldt med point som jeg har optjent på:
    -Egenbetalte (private) rejser
    -Firmabetalte rejser
    -Privat køb via mastercard
    -Udlæg til køb for firma

    Hvordan hulen afgører man hvor pointene kommer fra, når man booker en rejse på bonuspoint og skal vurdere om den er skattepligtig ?
    Og hvordan værdiansætter man de enkelte point ?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du gør ligesom Henry og lavet et fint ark hvor du holder styr på pointene og hvor de kommer fra.

    Skatteregningen må din revisor kunne svare på.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Revisor ?
    He, He.
    Tror du misforstod mig.
    Jeg kan sagtens lave et Excel ark hvor jeg beregner at jeg har xx egne point og yy firmabetalte point.
    Hvis jeg så bruger 60k point på en tur til USA, så kan jeg vel selv bestemme om jeg vil bruge af xx eller yy, og dermed selv bestemme om jeg vil beskattes. SKAT ville jo ikke have en chance for hverken at lave regnskabet eller gætte hvilken bunke jeg tager point fra.

    Og jeg er bare en tilfældig privatperson som ikke har en revisor til at lave min årsopgørelse . Det hele bliver jo indberettet automatisk.
    Men jeg kunne jo godt elaborere spørgsmålet til Skodsborg sprog: Gad vide hvordan en revisor vil værdisætte eurobonuspoint ?
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvis din arbejdsgiver er ligeglad, så er det jo komplet ligegyldigt hvorvidt du kan redegøre for hvor de kommer fra medmindre du hives til torskegilde. Det gør de færreste privatpersoner alligevel. Så er det bare egen samvittighed :) #allehardaegenrevisor :D så hvordan det i så fald skulle værdifastsættes ville jeg spørge min revisor om haha. Man kan sikkert Google, der var da for et par år siden hvor alle var helt oppe og køre over det, der må være nogle eksempler (sikkert for politikere som alle bliver forargede over).
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Det er, hvad en tilsvarende rejse købt for gangbar valuta ville koste (minus skatter og afgifter på billetten). Og skulle du i stede bruge dine point på en kagespade eller en cola i flyet, så ved du jo også, hvad varen ville koste.
     
    Beaglen, DanielBahn og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  6. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jamen hvordan værdisætter man en flyrejse eller et hotelophold? En retur fra København til Hamborg eller Frankfurt kan koste fra under 1000 kr til næsten det tidobbelte.
    En kagespade eller cola svinger sjældent så meget i pris
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Man tager vel udgangspunkt i den konkrete afgang eller det konkrete hotelophold?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Ja men prisen afhænger jo stadig af, hvornår man bestiller.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja præcis. Hvis du selv opgiver beløbet, så checker du selvfølgelig bare prisen i det øjeblik du bestiller via dine point. Hvis skattefar gerne vil kontrollere dig, kan de vel spørge luftfartsselskabet eller hotellet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg gad vide om SAS kan dokumentere, hvad en bonusrejse til Miami kostede den 4. februar kl. 1607.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Jeg ville da bare lave en søgning på SAS hjemmeside lige før jeg reserverer min bonusrejse - og tage et print af søgningen som dokumentation.
     
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det gør jeg i de tilfælde, hvor rejseomkostninger skal viderefaktureres til en kunde/et projekt. Kunden betaler som regel for økonomi-klasse, og så er det op til mig selv, om jeg vil ofre det ekstra på plus, benplads, vælge sæde osv.
     
    SophieHendriksen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek: satans til bøvl, særligt for os jyder der helst handler "sort og kontant" :D:D:D
     
    Beaglen, Henry og jtraveler "Synes godt om dette"
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    De danske politikere har selvfølgelig allerede været på banen med beskatning i 2006-07, men fandt at det ikke kunne lade sig gøre. Her er hvad Kristian Jensen skrev
    Indberetningspligt for flyselskaberne vil give danske flyselskaber en ulempe i konkurrencen med udenlandske selskaber. Desuden kunne indberetningspligten undgås ved at flytte administrationen af bonusordningerne til udlandet.

    slutbemærkningen er desværre ikke så rar:
    Skatteministeriet vil fortsat følge udviklingen i området hos vore nabolande og overveje mulighederne for at ændre reglerne på området.

    Se hele svaret her:
    http://www.folketingsbilag.dk/Arkiv/Alm del svar 2006-07/343.pdf
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  17. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Så du siger det er projekt for SAS Ireland? eller SKIT til Spanien... Hmmm... Spændende...
     
    Henry og Perdan "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Fik denne fra min veninde der skulle flyve fra Barcelona til CPH igår...

    I går, d. 10. august, skulle jeg og min familie (fire i alt) rejse hjem til København fra Barcelona internationale lufthavn. Da vi i lufthavnen prøver at checke ind på Self-help skærmene, får vi en melding om, at vi ikke har et ‘seat assigned’, og vi derfor skal kontakte en medarbejder. Vi stiller os i kø (i god tid) og når frem til en check in medarbejder, der fortæller os, at de kun har to ledige pladser på flyet, og vi i samme øjeblik skal beslutte os for, hvilke to der får en plads, og hvilke to, der skal have en stand-by plads. Det kommer som et chok, og vi har svært ved at beslutte os, da vi alle gerne vil hjem. Medarbejderen, som i øvrigt var iskold over for os, sagde at jo længere vi ventede med at tage en beslutning, jo større chance var der for at sæderne blev taget af andre. Så vi besluttede os for, at de to yngste skulle med.
    Vi havde på Vuelings hjemmeside set at flyet var forsinket med to timer, men hende i check in sagde, at det var en fejl, og at flyet afgik til normal tid. Vi satte os derfor i gaten i den tro, om at flyet ville lette 09:50. Dette blev dog ikke en realitet, da flyet først begyndte at boarde omkring kl 12. Vi hørte aldrig om grunden til forsinkelsen, men hørte rygter om, at de skulle skifte fly.
    Der endte med at være plads til én fra stand-by listen på flyet, som jeg gav til min mor, som lider af angst og flyskræk, så hun kunne ikke flyve alene. Jeg var derfor efterladt i lufthavnen, mens de andre lettede. Jeg snakkede med det meget uvenlige Crew ved gaten, som sagde at vi skulle skynde os over til Iberia transitten, for at få en af de fire ledige pladser på det næste fly med afgang 13:25 (vi var fem der ikke kom med flyet). I check in fik vi at vide, at vi var sikret plads på næste fly, hvis vi ikke kom med (hvilket nu gik op for mig, ikke var sandt). Så jeg løb til transitten for at sikre mig en plads, og heldigvis fik jeg en. Sæde 12C. Jeg fik en voucher på 12 euros. Derefter gik jeg til den gate, som der stod. Dette fly var også forsinket, og vi begyndte boardingen omkring 14:15. Da jeg kommer ombord ser jeg, at der sidder en mand i mit sæde. Han har samme sædenummer som mig, 12C! Jeg går mere eller mindre i panik, og bliver bare viftet til side af et crew medlem, og jeg sætter mig på det nærmeste sæde, med den viden at flyet er fuldt booket. Det er først kort før afgang at jeg får en ny plads, så først der føler jeg mig sikker på, at jeg kommer hjem. Da vi så lander i CPH kommer min bagage ikke frem på bagagebåndet, og alle de andre stand-by passagerers bagage fra det tidligere fly, kom heller ikke med. Vi landede først kl 17:13, skulle ha’ været landet kl. 12:50..,
    Hvad kan jeg gøre??

    Er vi enige om, at der er mulighed for kompensation her? Og hvad mht. Bagage?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Vel, mener ikke Vueling er dem der er bedst til at hoste op med noget som helst.. :confused:
    Men bagage var hun vel ved skranken i Cph og melde savnet? Så bliver den jo bragt hjem til privaten, når den kommer frem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side