Værdien af et Eurobonus point?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af jakobv84, 11/6/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja nu er jeg så flyttet hjem til Danmark og står overfor at skulle flyve AAL-CPH imorgen eftermiddag. Af ren nysgerrighed tjekkede jeg hvad det kostede i points og i rede penge:

    Afgang kl 16.05: 6,000 pts + 110kr ELLER 1,019 [15 øre per pts]
    Afgang kl 18.40: 6,000 pts+ 110kr ELLER 619 [8 øre per pts]

    Nå men spørgsmålet er: Hvad værdi sætter du på et eurobonus points? Hvad skal du minimum have for et af dine pts for at du er tilfreds?

    P.S. Uanset hvad er Norwegian billigere så det bliver nok ikke SAS uanset hvad :)
     
    Henry, Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Godt spørgsmål.
    Jeg har altid regnet med minimum 10 øre. Ud fra den tommelfingerregel har jeg værdisat en interkontinental upgrade fra eco til biz til 3000 kr, som jeg igen har betragtet som billigt, eller "god værdi". Tidligere kostede hotelovernatninger 10000 point (flatfee), men nu er det differentieret, så det er fra 10000. Men jeg har brugt samme grove regneregel: hvis hotellet alternativt havde kostet 1000 kr eller derover, var det god værdi.

    Og husk så også på, at når du flyver med SAS, så får du 500 point for turen. Og de er jo ud fra min beregning mindst en 50er værd ;)
     
    Beaglen, Flemming Poulsen, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det kommer jo meget an på hvordan du bruger dine point.

    Jeg plejer at regne med ca. 7 øre, baseret på 60.000 miles til USA - en billet, der typisk off-peak står i mellem 4 og 5.000 DKK.

    Men nogle gange er der tilbud - både på kontantbilletter og pointbilletter - så beregningen kan hurtigt forskydes.

    Hvis du bare skal have pointene til at forsvinde i en fart, skal du købe mad ombord. Det er cirka ligeså værdiløst som at smide dem ud ad vinduet.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Enig med de tidligere poster her. 10 øre +/- pr. point er et godt udgangspunkt hos EuroBonus, men det er jo stadig en meget individuel vurdering. Opgraderinger (hvor man stadig optjener point på oprindelig billet), lounghaul og dyre indenrigs/intraskan-afgange er generelt bedste måder at bruge point på - eller når der er point bargains. Selv bruger jeg ofte point når jeg har brug for fleksible billetter, hvor der er stor chance for at jeg må afbestille igen. I sidstnævne tilfælde kan du tage en "billig" Go-billet på bonus og stadig have fleksibiliteten fra den dyre Plus-billet.

    Det samme gør jeg ofte på hoteller, hvor jeg f.eks. næsten altid bruger point+cash hos Club Carlson for at få fleksibiliteten på en billig rate.
     
    Henry og jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Er der nogen ændringer idag mht til værdien af EB point - regner I stadig med
    ca 10 øre per point ?
    Tråden jeg har gravet frem er jo lidt under 2 år gammel.
     
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Inflationen har da i hvert fald udhulet 1-2% af værdien :)
     
    clager "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    jeg ville mene den er faldet lidt - mest af alt pga olieprisen. Når du kan komme til LAX for 2.500 kr t/r, og til USA for under 7.000 kr i C.

    Dog er der stadig en hel del værdi at hente på business-class billetter til Asien.. så det kommer jo an på hvad man ender med at bruge dem på.
    Men de 10 øre er vel stadig en god hovedregel til om det er god værdi el. ej.
     
    Ulrik, tbh og clager "Synes godt om dette"
  8. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Hvor kan man komme til USA for 7000 kr. i C? :)

    Men ja, jeg vil mene at værdien er faldet lidt pga. lavere billetpriser. Selv regner jeg med ca. 0,09 kr. point...
     
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    og indenrigs, som kan fåes til 5000 points fra tid til anden for retur, mod en normalpris på omkring 12-1400, hvis man bestiller i god tid, giver omkring 24 øre.
    Og hvis ikke pointtilbud, omkring 15 øre.
    Indenrigs er vel et af de steder, hvor der er højest value4points
     
    asf og clager "Synes godt om" dette.
  10. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    @Baadsgaard
    Enig i at indenrigs er noget af det bedste. Sammen med langdistance. Bare husk at trække skatter ud.

    Så hvis en indenrigsbillet koster 1.200 kr. eller 5.000 points + 250 kr. i skatter, så er værdien per point ikke 1200/5000 = 0,24 kr.

    men derimod (1200-250)/5000 = 0,19 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side