Hej - er der mon nogen der ved, om alle SAS fly til langdistance er blevet opgraderet i kabinen? Dvs. jeg regner med at skulle flyve CPH-SFO t/r i september, og jeg vil gerne vide om det er den nye kabine. Jeg syntes bare at erindre noget om at SFO-ruten var den sidste til at blive opgraderet. PFT
Der er allerede nu nærmest garanti for ny kabine medmindre SAS indsætter deres reservefly (LN-RKP). Den sidste i rækken af 340'ere (OY-KBD) er netop nu på værksted i Zürich for at få ny kabine og forventes færdiggjort om nogle få dage. Når SAS ikke længere har et fly ude af produktion er det i hvert fald mindre sandsynligt, at reservemaskinen indsættes.
SAS mangler én A340, den burde komme fra Zürich (ifølge planen) om 3 dage. Så du burde være helt sikker på ny kabine i september. Se oversigten her: https://scandinaviantraveler.com/en/newcabin
1.000 tak begge to, det var lige hvad jeg ledte efter Syntes det var mange penge hvis jeg risikerede den gamle kabine.
Det er rigtigt. Jeg har mest set LN-RKP flyve til Chicago og vist også til Washington, og det giver vel også mest mening, da man så begrænser brugen til én returflyvning. LN-RKP er i øvrigt på vej retur fra Chicago lige nu som SK944.
Og LN-RKP har vist efterhånden fået installeret PLUS sæder, det ser sådan ud i følge Expert Flyers seatmap's. Businesss er jo stadig lie-flat, så helt skidt er den maskine da ikke.
Det er korrekt. RKP har fået de gamle Plus sæder installeret. Underholdningssystemet virker dog ikke på PLus, så her udleveres iPads.