CPH-LAX-ASIEN-NYC-CPH (Island hopper?)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 2/11/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hey,
    Jeg har booket SBA-MNL (1 nat på Hawai og Guam, desværre ingen Island hopper), men mangler min billet fra CPH-SBA (eller LAX) // NYC-CPH. Har stillet spørgsmålet her nede i post #17:

    SAS har tilbud til CPH-SFO // NYC-CPH til 4099,- og så må jeg se om jeg kan tilkøbe SFO-SBA. Det giver 7500 point, men sidst jeg fløj CPH-SFO var det et gammelt slidt fly uden on-demand EFI og med 1 gratis cola. Ved nogen om turen foregår med en af deres nye fly d. 25 januar og NYC-CPH d. 15 april? Kan jeg se det?

    Alternativt kan jeg flyve CPH-SBA // LGA-CPH med Air Canada til 4400 og det giver 5000 point, så det ville også være fint tænker jeg.

    -----------------Oprindelige post-----------------
    Jeg har en lidt anderledes tur i tankerne fra slut januar til midt-april, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg sammensætter den så jeg får mest muligt for mine penge (samtidig med at jeg når mine destinationer).. Jeg har prøvet at foretrække Star Alliance selvom jeg ikke engang er halvvejs på vej til sølv hos EB :/

    >CPH-LAX (eller SBA) er første tur. Jeg vil gerne fejre min 21 års fødselsdag med min ven i Santa Barbara d. 28 januar, og tænker at være der 25 jan - 5 februar

    >Derefter vil jeg flyve fra Californien (SBA,LAX,SFO) til Asien. Tænker umiddelbart Indonesien, Philippinerne eller Malaysia. Jeg har fundet Uniteds Island Hopper fra SFO til Manila til en ok pris. MEN:
    -Har nogen prøvet at flyve den, og kan fortælle om den er ekstra besvær værd? Det kræver en overnatning i Honolulu (kan man sove i lufthavnen?), transport til SFO fra Santa Barbara og så tager det 46 timer. Jeg har ikke kunne finde en billet hvor jeg stopper længere tid på Hawaii, i Guam eller på en af de små øer desværre :(((

    >Ovenstående er "billig" hvis jeg flyver "hjem" fra Jakarta til New York (2x Dreamliner!) omkring d. 6 april hvor jeg skal besøge min veninde

    >Slutteligt skal jeg så fra NYC - CPH omkring d. 16 april.

    Overordnet breakdown:
    1. Billet 1: CPH-LAX // LGA-CPH med Air Canada i booking class K (50%) for 3800 kr
      *CPH-YYZ-LAX = 6060 miles ~ 3030 EB point
      *LGA-YYZ-CPH = 4245 miles ~ 2122 EB
    2. Billet 2: SFO-MNL // CGK-EWR med United i K (50%) og ANA (25%) til 4059 kr
      *SFO-MNL = 7800 miles ~ 3900 EB
      *CGK-NRT(25%)-DEN-EWR = 11000 miles ~ 4500 EB
    Total pris: 7900 kr
    Total miles: 29.100
    Total EB: 13.522 (ca.)
    Så kan jeg faktisk lige nå sølv inden 30 april hvis alt går vel (har 6675 for perioden)!

    Jeg tror ikke det er den billigste rute, men det er nok den hvor jeg kommer mest omkring.
    Hvis nogen kunne hjælpe mig med billig transport fra SBA-SFO før afrejse, og eventuelt fortælle mig om det er muligt at lave stopover på Hawaii, Guam eller en af de små øer - så ville det være en stor hjælp! Den sidste kan jeg ikke selv finde ud af:/

    Ser det helt hul i hovedet ud?
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 6/11/15
    Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Fandt en SBA-SFO connection til 400 kr ekstra - uh det bliver sværere og sværere ikke bare at bestille og håbe på det bedste =)

    Tror I jeg kan bestille et SAS Mastercard og så tjene nogle ekstra point på det? Eller er det her en tur der hurtigt forsvinder?
     

    Attached Files:

  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,830
    Point:
    113
    Don't think - just book! :) Kender godt fornemmelsen!
     
    Clipper, jefi99 og Sebastian011 "Synes godt om dette"
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg er lidt i tvivl om layover i Hobolulu - kan jeg nå at se noget hvis jeg lander 12:00 og flyver 7 næste morgen? Elller er det bedre år lande 20 og så bare hænge ud i lufthavnen?
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg ville nok ikke blive i lufthavnen. Brug tiden til et hurtigt kig og find et billigt hotel til overnatning - muskel hostel.

    Prisen siger da også at du bør booke ellers skal du prøve FlightFox og se om de kan stille prisen eller komme med noget bedre. Det vil koste dig mellem 50-150 USD hvis de kan stikke prisen eller en bedre touting.
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  8. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Kl 12 middag?, i så fald, ja sagtens. Du kan nå en tur ud omkring Pearl Harbor, eller en tur igennem Waikiki ned til Diamond Head, og hike til toppen.

    Hvis du vil gøre dig håb om at se Arizona ude på Pearl Harbor så husk at bestille tid i forvejen.

    Honolulu lufthavn er ikke noget at råbe hurra for - total halvfjerdser brunt skrigende på lidt istandsættelse - en del af charmen, med mindre man skal overnatte der!
     
    Sebastian011, Kristian, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ikke været i HNL kun OGG men den var jo udendørs i høj grad så jeg tror du skal tage en dag til at se noget og så finde noget relativt billigt at overnatte i men det er bare mig
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om vi kan gøre noget - det er for komplekst til at jeg lige kan svare ja eller nej, men du er velkommen til at give det chancen. Vær meget specifik med hvad du har af krav, og hvilke priser du selv har fundet.
    Jeg ved at Roland - flightfox.com/roland - har lavet island hopper turen for nyligt. Du kan evt launche et Flightfox trip direkte med ham. Han er kanondygtig!
     
    Senest redigeret: 3/11/15
    Sebastian011, Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg ville klart tage den, der lander kl 12:00, du kan både nå på stranden og en halv nats søvn, før du skal videre. Jeg har selv været forbi et hostel i Waikiki, for et par år siden og selvom standarden på hostel'et var virkelig elendig, så var både crowden og stranden alletiders!
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har søgt lidt yderligere og fundet mulighed for stop over på Guam hvis jeg vil, men er det ikke bare en Turistfælden eller er det værd at besøge? Det er lidt dyrt at overnatte der :p
     
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Sebastian011 Hvis du har bag-back eller rejser let, så kan du tage bussen til Waikiki. Koster kun 2,5 $ og tager ca. 45 mins. Der ligger en række hostels på "Lemon Rd" 50 m. fra stranden på Waikiki. Overnatning for omkring 20 $ hvis du bestiller i god tid :) det ville jeg klart gøre hvis jeg var dig. Så kan du også være heldig at se fantastiske solnedgange.
    Jeg havde bedst oplevelser på Polynesian Beach Club Hostel, men Waikiki Beachside er også ok..
    Har du for meget baggage vil de ikke lade dig tage bussen og man må ty til taxa/Uber.. disse husker jeg dog som rimelige (omkring 25-30 $, og man kan være heldig at finde nogle i lufthavnen der vil dele, da alle turister skal derhen).
     
    Sebastian011 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Og, hvis du rejser mindre let, så check kufferten hele vejen igennem når du chekker ind. Klar dig med håndbaggagen og få en halv time mere på stranden.
     
    Sebastian011 og alexanderln "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hej @Sebastian011. Jeg tog Island hopperen sidste år og har også brugt en del tid både på Guam og HNL. Vil klart anbefale at ankomme til HNL kl 12 og have en lang layover. Der er intet at gøre i lufthavnen. Evt. kan du jo leje en billig bil og cruise rundt i den tid du har. Så kan du også tage en overnatning et lidt billigere sted, da du ikke skal være afhængig af shuttles.

    Der er ikke så vældig meget at se på Guam, men der er da nogle dejlige strande imellem. Jeg har været der 3 gange, og sidste lejede jeg en bil og cruisede rundt. Det mest spektakulære var nok Two Lovers Point og Guam Wildlife Refugee, der ligger oppe ved Andersen Airforce Base.

    Selve flyvningen synes jeg var sjov. Det var fedt mens det var lyst, da der var nogle fede indflyvninger, men da det blev mørkt og efter en 12-13 timer i en 737, så var jeg pænt mør.

    Må se om jeg ikke kan få lavet en TR og få smidt den op her. Ellers kan du bare skrive, hvis du vil spørge om noget.
     
    Senest redigeret: 4/11/15
    Sebastian011, Beaglen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har søgt og søgt, og som jeg kan se det er mine valgmuligheder:
    1) Lande 12:40p i HNL og flyve 7am næste morgen, intet stopover i Guam (videre til MNL) men 1 overnatning på Hawaii (19 timers layover).

    2) Lande 15:00 i HNL og flyve 7am næste morgen, ankommer i Guam 17:55 og flyver 5:30am næste morgen. Overnatning i Guam og Honolulu, men ikke rigtig ordenlig tid nogle af stederne.

    3) Droppe island hopper og flyve SFO-MNL uden stop-over via fx HKG eller HNL.

    Jeg ved ikke om det bliver lidt pointless at flyve Island hopper når jeg ikke kan få den til at sætte mig af mere end 1 nat på øerne :/ Så kan jeg flyve SFO-MNL på 17 timer i stedet for 44 timer. Der er sgu lidt svært synes jeg
     
  17. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har booket SBA-MNL (1 nat på Hawai og Guam, desværre ingen Island hopper), men mangler min billet fra CPH-SBA (eller LAX) // NYC-CPH.

    SAS har tilbud til CPH-SFO // NYC-CPH til 4099,- og så må jeg se om jeg kan tilkøbe SFO-SBA. Det giver 7500 point, men sidst jeg fløj CPH-SFO var det et gammelt slidt fly uden on-demand EFI og med 1 gratis cola. Ved nogen om turen foregår med en af deres nye fly d. 25 januar og NYC-CPH d. 15 april? Kan jeg se det?

    Alternativt kan jeg flyve CPH-SBA // LGA-CPH med Air Canada til 4400 og det giver 5000 point, så det ville også være fint tænker jeg.
     
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har også selv venner i SBA og lurede selv for et par år siden på, hvordan man billigst kunne komme dertil. Priserne fra NYC til LAX lå på 250 USD dengang, men det viste sig, at NYC-LAX-SBA kun kostede 150 USD one-way. Måske kan du finde en tilsvarende deal.
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  19. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvis united sælger mig en billet hvor der står risky connection på, 1t11m i IAH - og jeg ikke når mit næste fly pga. immigrationskøen, er det så "min" fejl? Eller falder det under kompensation hvis jeg bliver forsinket? Den her billet er ikke specielt god, men der er Dreamliner og ekstra miles =)
    upload_2015-11-6_14-40-22.png
     
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har prøvet at forbinde via alle de lufthavne som flyver direkte til SBA, den gik ikke :(
     

Del denne side