Dilemma som følge af Alitalia deal (SAS Flex?)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 11/12/16.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej IF,
    Jeg har i tidernes morgen købt en SAS GO billet CPH-NRT // HKG-CPH, med udtur og februar og hjemtur i april, fordi jeg skal rejse lidt rundt. Alle mellemflyvninger og få hostels er bestilt (ser frem til TG biz!).

    Til Alitalia "udslaget" hoppede jeg på en billet der hed FLR-NRT // HKG-DUS med AZ og EY til 4600 kr, som blev booket oven i SAS billetten.

    Jeg behøver jo kun en af billetterne, og "heldigvis" har der DAGEN FØR Alitalias fare været schedule change (det er jo næsten et tegn!) på 25 minutter, som er nok til at SAS gerne vil annullere min billet. Imellemtiden er jeg begyndt at tvivle lidt på at AZ honorerer min billet, og jeg vil jo helst ikke stå uden nogen, da februar er tæt på og jeg ikke får bedre billetter. Jeg har ti dage, til torsdag, inden fristen fra SAS udløber - så håber der kommer nyt om Alitalia i løbet af ugen!

    Det var lidt baggrundshistorie. Det jeg egentlig ville spørge om er hvor fleksible SAS FLEX fares egentlig er? Der er frigivet ungdomsbilletter siden jeg købte, så overvejer at annullere min nuværende og købe UNG i stedet.

    Spørgsmålet er så bare det kan betale sig at købe UNG Flex til 2650 kr, hvilket den kun vil lade mig gøre hvis jeg rejser fra ARN - som jo også koster 750 r/t ... Eller bare Almindelig UNG fra København til 2750, men har en ombookings fee på 70 euro.

    Ung billetter koster altid det samme, så ville det være gratis at ringe ind og ændre datoer på en Ung Flex billet når der ikke er pris Difference? Og i så fald, hvor mange gange kan man gøre det? Så ville min billet jo ikke gå til spilde hvis jeg får lov til at flyve med AZ :) Og så kunne jeg bare flytte SAS ud i fremtiden til det engang lige passer med en tur
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lidt nysgerrig:
    Er 25 mins schedule change virkelig nok til de vil aflyse med fuld refusion? Det virker næsten lidt for godt til at være sandt.

    Du kan se billetdetaljerne på Youth Flex ved at klikke på titlen under billetten. Det er dog ikke en fuld fleksibel billet. Den kan rykkes frit til andre dage med ungdomsbilletter, og da de ikke svinger i pris er der ikke nogen fare differnce. Dog er billetten ikke refunderbar
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Heldigvis er ung billetter på de ruter rimelig tilgængelige :)

    Jeg har fået det bekræftet to gange i Chatten nu:
    Alternativt kunne jeg vælge en anden dato at flyve fra HKG, eller få penge retur for hjemrejsen, men så skulle jeg ringe ind i dag og høre regnskabsafdelingen efter weekenden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Endte med at afbestillle min SAS billet gennem Chatten, så det kunne man godt få lov til pga. en ændring på 25 minutter. Til de interesserede skrev jeg følgende:

     
    Schwert, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det var sku heldig sluppet :)
    Det havde jeg ikke forventet.
     
    alexanderln og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side