En effektiv måde at boarde på

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 28/5/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    Jeg har mange gange været irriteret på medpassagerernes manglende evne til at gå ind i et fly og tage plads. Jeg selv har forberedt mig og skal hverken have noget ned i tasken eller ud af tasken. Op på hylden, og røven i sædet. Men sådan er det ikke alle, der har det...

    Til gengæld har jeg egentlig været positiv over for at boarde i grupper, så f.eks. bagenden kan blive fyldt først. Derfor kom det bag på mig, at det slet ikke er hurtigere end at lade alle gå ombord vilkårligt.

    Mere info her: http://www.vox.com/2014/4/25/5647696/the-way-we-board-airplanes-makes-absolutely-no-sense
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. PeterK

    PeterK Guest

    Jeg har hørt om et flyselskab som boarder vinduespladser først (A,F) - så midterpladser (B,E)- og til sidst gangpladser (C,D). Familier med børn får dog lov at gå ombord sammen.

    Er der nogen der ved, hvem det er eller måske har prøvet det?
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    stort set alle selskaber i US

    Fungerer ok, men det er en kamp om overhead space derovre, så meget irriterende hvis man ender i gruppe 5 (sidste gruppe). Har prøvet det en del gange med UA.. dog med priority-boarding, så man kan nå at få plads til sin baggage :) synes dog ikke det er mærkbart hurtigere end alt andet.
     
  4. PeterK

    PeterK Guest

    Sjovt du nævner US. Jeg fløj SFO-JFK med Virgin America. De boardede Business først, men så tog de de laveste økonomi-rækker først, således at bageste del kom ind sidst. Det er nok på grund af vægt og balance, men vi kom afsted 20 minutter før afgang! :)
     
    PENSIONISTEN og alexanderln "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Et andet problem, som ikke er beskrevet, er de-boarding. Helt ok at børnefamilier og mere eller mindre "disabled" boarder først, men jeg er uforstående over hvorfor de så skynder sig ud af flyet ligesom alle andre... det er sjældent jeg ser dem vente til at vi andre er ude af flyet.
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg har de sidste 10 måneder fløjet meget rundt i Brasilien, og selskaberne GOL (Lavpris i Brasilien) og LATAM (tidl. LAN og TAM) har eksperimenteret rigtigt meget med boarding-procedurer på forskellige måder i løbet af min tid hernede.

    Måden de har eksperimenteret med det på, er at dele passagerer ind i hhv. gruppe 1, 2 og 3. De har dermed gjort passagerene vant til at gå i en kø efter boardinggruppe, og har dermed kunne eksperimentere med forskellige kombinationer.

    Den måde der har fungeret mest effektivt indtil nu, har været at boarde A og F derefter B og E og til sidst C og D - her har jeg haft fly der er gået 30 min. (!) før tid - det virker altså!!!

    Jeg havde så til gengæld en flyvning igår, hvor de startede boarding før tid, det betød at folk ikke var i gate, og inde i køer da boarding startede, og dermed kom folk ret blandet ind i maskinen, dermed 10 min. late departure, selvom boarding startede tidligt.

    Så lidt blandede oplevelser, men helt klart at der kan gøres meget for at optimere boarding, og der bliver eksperimenteret med det i øjeblikket :)
     
    Ulrik, mhsalv og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"

Del denne side