Blot en heads-up! Det ser ud til, at SAS indsætter Airbus 319 når de overvejer, hvorvidt en afgang skal aflyses eller ej. Vi ved alle, at 73G, med midtersæde blokeret, er en administrativ aflysning. SAS har fire A319 i flåden. På en tilfældig dag i juli måned (20 juli), er 319 sat på til følgende morgen/formiddagsafgange ude af CPH. Dertil kommer et antal ud af ARN: Sk559 CDG Sk681 FCO Sk2683 BLQ Sk639 FRA Sk1708 HEL Sk2821 GZP SK1781 OTP Ingen af deres A319'ere har fløjet de sidste mange måneder... Lige nu har jeg også en USA flyvning der også administrativt er aflyst til LAX. Men indtil videre har de ikke kontaktet mig... Desværre står den ikke som en 73G - havde ellers været hyggeligt at skulle fly 73G i Europæisk konfiguration til LAX
Jeg kender desværre alt for godt 73G-tricket, men nu er det åbenbart også udvidet med et 319-trick. Tak for oplysningen. Jeg er træt af disse administrative aflysninger, hvor man ikke kan ombooke eller få pengene tilbage før de officielt aflyses. Det er en svinestreg at holde på folks penge på den måde, og det gør det svært at finde alternativer, når den "rigtige" aflysning ligger for tæt på afgangstidspunktet.
Så det er ikke et godt tegn at jeg har en booking der pt. står til 319 på udturen, og 73G (med blokket midtersæde) på hjemturen?
Jeg har lidt samme problem med en tur til Venedig d 31 maj, der blev købt under deres 30% point kampagne. En god ven ville gerne med på turen, men SAS har fjernet samtlige flyafgange til Venedig. Ringede ind til dem for at høre om turen. Hun kunne ikke sige noget om turen ville blive til noget. Det ville jeg først få af vide tættere på afrejsedato. Er reglerne sådan, at jeg har ret til kompensation såfremt de aflyser med mindre end 14 dage til afrejse? De vil sikkert begrunde det med corona og derfor er jeg ikke berettiget ellers aflyser de måske 15-20 dage inden?
Uanset hvornår aflysningen annonceres, vil SAS altid påberåbe sig Corona, og at de er fuldstændige helt og aldeles uden skyld i aflysningen., og derfor har du ikke ret til kompensation. (Tro mig, jeg har prøvet flere gange). Corona er måske skyld i den økonomiske del (=manglende passagergrundlag), men rent teknisk er der nok intet til hinder for at gennemføre flyvningen.
Eller sagt på godt jysk, så er det svært at se efter over et år, at omstændighederne er "usædvanlige". Det skal dog ikke forhindre nogen flyselskab at prøve, for som altid: går den, så går den.
Nu er der kommet et ekstra element. PÅ langruterne bliver administrativt aflyste fly nu "befløjet" af den afdøde A340. Netop set af en af mine adm. aflyste fly (har været lukket for booking længe), blevet ændret fra en A350 til A340. Havde ellers været sjovere som nævnt tidligere, hvis det skiftede til en CR2 eller Dash8
Hvilke rute er dette for min booking til Boston ser sådan ud nu (tidligere var det A321LR og efterfølgende bare "fly" og nu A340:
Enig - men SAS har bare ikke flere A340'ere i flåden. Så derfor en klar besked om at denne afgang/rute heller ikke bliver til noget.
Nu ikke ødelægge en dårlig joke med fakta Det er usselt at holde kunder hen så længe. Uanset om det er mere gode grunde, som manglende IT understøttelse, eller mere kolde kalkulerende grunde, som at forhindre folk så længe som muligt at finde alternativer hos konkurrenterne, så er det et tegn på manglende respekt for kundernes planer og tid.
Så skulle I prøve at flyve fra Malmö til Washington D.C. I en lang periode har mine tre flyvninger (for at nå dertil) været en 737-700 + 737-700 + A340-300... Er jeg overrasket over, at det ikke bliver til noget? Slet ikke Men det undrer mig alligevel lidt, at de først står som cancelled 3 uger før afgang og her 2 uger før afgang har de tilsyneladende opgivet at ombooke den En tidligere reservation (i starten af denne måned) endte med MMX-ARN-CPH på den oprindelige dag for afgang og så 25 timers ophold i CPH, før der var en plads til IAD. Den opgav jeg selv og tog imod en voucher
Sidder og ser på gode billetpriser med SAS til FCO i juni. Afgangene er, som trådstarter skriver, sat op med A319, men de ser ikke ud til at være 'døde' = det er fortsat muligt at booke. Det er vel ikke helt det samme som 737-700 setup'et - der så vidt jeg har forstået betyder, at afgangene ikke er tilgængelige. Samtidigt bemærker jeg, at der flyves 2 dage om ugen, men at der disse dage så kan være 2 direkte afgange, både morgen og aften. Mon A319 = enten flyves morgen eller aften...?
737-afgange har også ved flere tilfælde været tilgængelige for booking, så mig bekendt er der ingen forskel der.