Fra Rom til lufthavn

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jmeier, 30/6/16.

  1. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Hej

    Jeg skal torsdag d.7.juli med fly hjem fra Rom kl.11.55. Jeg tager toget "Leonardo ekspress" fra termini station, der kører 52 og 22 hver time, og er i lufthavnen efter ca. en halv time. Er der nogen af jer, der har et bud på, hvornår jeg skal tage det tog ud til lufthavnen for at nå flyet? Jeg har ingen bagage der skal tjekkes ind.
    Tak :)
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Ud fra det, du skriver, går jeg ud fra, du skal rejse fra Fiumicino.

    Det hurtige svar er: Det kommer jo helt an på, hvor sikker du vil være på at nå dit fly ;)

    Jeg rejste hjem for en uges tid siden (første gang fra Rom):
    • Togturen tager 35 minutter - ingen problemer
    • Lidt afhængig af terminalen (og hvor hurtigt du går), skal du vel regne med at det kan tage op til 10 - 15 minutter fra tog til Security
    • Security føltes som en ½ time. Men det tog vel nærmere 15 minutter (der var noget kø). Måske har du kort / billettype, så du kan tage VIP (fast lane). Så går det hurtigere
    • Og så tager det vel 5 - 10 minutter at nå gaten (afhænger lidt af, hvor du skal flyve fra)
    • Lukker de gaten 15 minutter før afgang?
    Jeg selv tør ikke at vente med at tage toget 10.22. Jeg ville nok være i hvert fald en halv time tidligere (men hellere på den sikre side 9.22).

    Jeg havde ingen problemer med trafikken i Rom - men den skal du vel også have med i overvejelserne, når du planlægger din rejse.

    EDIT: sidste kommentar kan du jo glemme, hvis du bor i gå-afstand fra Termini togstationen i Rom
     
    Senest redigeret: 30/6/16
    isolCBflyer, Jmeier, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    1000 tak Henry :) så du ville vælge at være i lufthavnen kl 10? Jeg rejser på plus med sas, giver det mulighed for at komme hurtigere i gennem security? Toget ankommer til Terminal 3, og jeg skal afsted fra denne terminal.
     
  4. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Hvis du ikke skal bo i nærheden af termini, kan du også overveje at tage et regionaltog(FL1 €8) som tager 27 min fra trastevere til lufthavnen.
    Med regionaltoget skal man huske at stemple billetten inden påstigning, også selvom at man i salgsautomaterne vælger en specifik afgang. Så husk at tjekke om det også gælder for Leonardo express.
     
    Jmeier "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Ja, jeg ville være i lufthavnen kl. 10, så jeg havde god tid - men det er helt op til dig.

    Mine italienske kolleger advarede mod problemer med trafikken i Rom (og dermed at nå Termini togstationen til tiden) - men det var ikke et problem for mig :)
     
    Jmeier "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Det ved jeg ikke. Jeg rejste med Lufthansa.
     
    Jmeier "Synes godt om" dette.
  7. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Tak for svar. Jeg skal bo 5 minutters gang fra Termini, så ingen problem der :)
     

Del denne side