Ja jeg har simpelthen brug for hjælp... Jeg kan ikke knække nøden til hvorfor jeg kan på lov til at upload nogen billeder men ikke andre. Billedet jeg ikke får mulighed for at uploaded er reduceret i størrelse til langt under 10MB. Se eksemplet herunder. Hvad gør jeg forkert??
Jeg oplever samme problem - havde også et enkelt billede, som ikke ville uploades trods mange forsøg.
Oh, hvor er du sød @SophieHendriksen. Ja, jeg havde en super god læremester, uden dig havde jeg stået på bar bund. - Når mine billeder er for store, så går jeg ind og SKÆRER dem til. Det plejer at virke !!??!!
Meget mindre. Jeg åbner billedet i Preview (kører Mac) og reducere så størrelsen. Har prøvet forskellige størrelser, men resultatet er det samme hvergang. Det lader til billeder bliver uploaded, men jeg ser ikke et lille preview og jeg får ikke de to muligheder frem, om jeg vil indsætte Thumbnail eller Full Image!
Hvad får du af fejlmeddelelse? Det kan tænkes at systemet ikke genkender filen som en .jpg - jeg har samme problem hvis jeg uploader fra smartphonen, men ikke fra Windows. Hvad sker der hvis du ikke reducerer, men klipper en del af billedet ud og gemmer som nyt billede? (ud fra en teori om, at problemet ikke ligger i filtypen, men i billedets meta-data, som måske angiver en anden filtype end .jpg - og når så serveren skal gemme bliver den forvirret.)..
Se post 1 for hvad der sker. Ingen fejlmeddelse, blot ingen options for at uploade. Hvis jeg ikke reducerer for jeg en generisk fejlmeddelse efter 1% upload. Har ikke forsøgt at klippe i billedet, da der ødelægger kompositionen. Har samme ide om, at det kunne ligge i billedets mea-data. Skal lige dobbelt tjekke nogle indstillinger når jeg har tid.
Du kan jo enten prøve en test - og så redigere indlægget og slette billedet igen. Eller i princippet klippe det hele, måske minus een pixel i hver retning. Essensen er at få motivet over i en anden fil via clipboardet, så evt. fejlbehæftede metadata bliver filtreret fra. Så ser vi om det er der pudlen ligger.
Det ser ud til at det er der hunden ligger begravet. Arbejder videre med det senere...nu går turen først til Valby.