Hvad er galt i Frankfurt lige nu?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henry, 31/8/16.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Mit fly fra Faro til Frankfurt er aflyst (skulle flyve om 3 timer).

    Svetlanas fly fra Lisabon til Frankfurt er landet i en anden lufthavn.

    På lufthavnens hjemmeside står blot: The Federal Police have completed their preventive measures in Terminal 1 + lidt undskyldninger for de problemer, det har givet
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Der er en bombetrussel som har tømt A og Z
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvordan endte dagen dernede i Frankfurt efter at den unge dame der "slap igennem security uden at være checket". Kom i videre?
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Svetlana kom til Moskva med et par timers forsinkelser.

    Et fyldt Lufthansa-fly fra Faro til Frankfurt blev aflyst (det skulle jeg have været med). Jeg kom tidligt til lufthavnen, så der var vel kun 10 personer i kø foran mig (+ et par familier, som blev betjent ved de to åbne skranker). Men inden længe var køen bag mig længere end køen foran.

    En time senere havde jeg fået en ny billet med Brussels Airline (så jeg kommer til Danmark torsdag aften) + en hotelovernatning hernede.

    Det unge par bag mig (som blev betjent ved nabo-skranken), fik tilbud om at komme med et fly på søndag (så 4 dage mere i Faro). Som den flinke dame sagde: Alle fly fra Faro er fyldt de næste dage, så det er ikke muligt at tilbyde jer en tidligere afgang. Jeg havde snakket en del med dem, og hun havde en aftale i Frankfurt på fredag (fik indtryk af, at det var vigtigt - gætter på en jobsamtale). Da min "medarbejder" havde forladt skranken, kunne jeg blande mig. Så jeg viste lige diamantkortet og sagde, at mine venner var meget fleksible - om der var andre muligheder, så de kunne komme hjem lidt før. Så fik de tilbudt at tage toget til Lisabon og et fly til Frankfurt torsdag. Det overvejede de, da jeg tog ind på hotellet.

    Jeg er naturligvis glad for, at jeg ikke sad i Frankfurt med en billet til et aflyst fly til Faro. Gætter på, at de også har svært ved at få en ny billet. Så den forlængede week-end kan nemt være ødelagt. Og den separate hotel-bookning er jo ikke meget værd, når man sidder fast i Frankfurt.
     
    asf og tbh "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Jeg tjekkede i øvrigt tyske medier i eftermiddags (men har ikke fulgt op): En dame med 2 børn slap gennem security, før de havde tjekket hende (der er lidt uenighed om, hvad der skete. Men en af historierne går på, at hun blev udtaget til tjek for sprængstoffer - og ikke ventede på resultatet. Og desværre var analysen positiv. Andre medier afviser denne historie).

    Men resultatet er:
    • 100 afgange fra Frankfurt aflyst (har dog ikke forstået, om det er 50 afgange + 50 retur - eller om det 100 fly ud af Frankfurt + 100 retur-afgange)
    • Mange afgange forsinket
    • Alle indenrigs passagerer fra aflyste fly sendes med tog
    • Resten ombookes.
     

Del denne side