Hvilket søgesystem bruger I?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af danielbirch, 4/5/14.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    I gamle dage var det lettere at finde nogle online-rejsebureauer, hvor man kunne få lov at lave lidt "nørdede" søgninger. Nutildags skal det hele være smukt og brugervenligt, men det har også sine begrænsninger.

    Hvilke søgesystemer vil I anbefale, hvis man vil have flere muligheder end hvad et tilfældigt flyselskab eller rejsebureaus søgemaskine kan klare?

    Det skal selvfølgelig være noget, man kan få adgang til som almindelig dødelig - jeg er klar over, at hvis man har et ben indenfor i rejsebranchen, kan man som regel snige sig længere ind i maskinrummet...

    mvh Daniel

    Et par eksempler fra det virkelige liv til uddybende forklaring:

    1) For nogle år siden skulle vi CPH-SIN-SYD og retur, men med optimering af stopover-tid i SIN, og gerne med A380 på strækningen SIN-SYD. SQ foreslog selv W-class, men det viste sig, at V-class faktisk var billigere (og gav 100% miles i stedet for 25%)

    2) Jeg har også rejst CPH-LHR-YVR-SYD og retur (fordi det var jul og der ikke var andre ledige ruter...) Det holdt hårdt at finde de ledige pladser. Nutildags ville det være nærmest umuligt, fordi det er svært at se antal ledige pladser på de enkelte strækninger.
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det korte svar er, at én søgemaskine eller ét internetrejsebureau ikke er den/det bedste. SQ, BA og de amerikanske, er som udgangspunkt altid billigst på deres respektive hjemmesider. Det samme gælder discountselskaber som DY, FR, U2 osv. Der hvor OTAs ofte er stærke, er når man kombinerer flere flyselskaber. Det kunne være Lufthansa ud og Air Canada hjem.

    Et godt redskab er ITA (matrix.itasoftware.com), men det har også nogle svagheder. Eksempelvis er der altid fejl i Turkish' priser.

    En anden ting man skal være opmærksom på, er at skyscanner og momondo (ikke så meget .dk, men .com/.de mv.), viser priser fra en masse tvivlsomme OTAs, typisk græske eller cypriotiske baggårdsrejsebureauer.

    Så igen - der er ikke et simpelt svar på dit spørgsmål.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Som Jefi skriver så er der nok ingen vej udenom at prøve en masse forskellige sider. Selv har jeg på det seneste fundet nogle gode kombinationer på Expedia.com, men det er langt fra altid den side er den bedste. Jeg plejer selv at bruge Expedia, Viviro.com, Flyselskaberne direkte, Wideroe m.fl. for at danne mig et overblik og blive guidet lidt i retningen af hvor den rejse jeg søger er billigst. Men intet enkelt svar på spørgsmålet, desværre.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis det er en betalingsrejse så bruger jeg en kombo af ITA og lavprisselskaber jeg ved flyver ruten men som ikke er en del af ITA (Southwest i USA f.eks.). Jeg gider sjældent booke via OTA's selvom der nogle gange er lidt at spare da besværet når noget skal ændres får mig til at tabe håret (endnu) hurtigere.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Undskyld men hvad er OTA ?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Online Travel Agent (expedia, mrjet, travelocity etc)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.

Del denne side