Hvordan opnår man høj status

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Ali Taran, 12/11/14.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har før i tiden bare brugt hotel.com til at booke hotel værelse. Mit behov var heller ikke så stor før i tiden. Havde et sted mellem 10-15 overnatninger om året. Men det næste stykke tid vil jeg meget gerne rejse en del. Så tænker at det måske er på tide at prøve hotellernes eget bonus program. Jeg vil selvfølgelig meget gerne opnå høj status og så mange goder som muligt så hurtigt som muligt. Hvilken programmer syntes i jeg skal satse på?
    Hvilken programmer er værd at gå efter.

    P.t har jeg kun EBS men regner med og satser på EBG til ca april senest. Så har jeg konto hos hotel.com ellers ingen andre bonus programmer.

    Håber i kan hjælpe med gode råd og tricks ;-)
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej,

    Det er altid lidt svært at svare på, da det kommer meget an på hvor du skal rejse hen. Der er stor forskel på Europa, Asien og USA etc. Hvad er dit budget per nat - er det billigst muligt eller er der en firma politik.

    Men et eksempel kunne være Skandinavien og Europa generelt. Der er Club Carlsson programmet et der er meget let at optjene mange point med, som kan bruges til billigere overnatninger privat eller helt gratis overnatninger på dyrere hoteller i fx. Paris, London eller New York.

    Så for at kunne komme med et bedre råd skal vi have lidt flere detaljer frem :)

    Kig her for guides til flere af dem: http://bonusfeber.dk/category/guider/bonusprogrammer/

    Hilsen
    Henrik
     
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Hej Henrik.

    Ja jeg har efterhånden læst alt hvad der står på bonusfeber :) Det er måske også derfor jeg overvejer Club Carlsson.

    Jeg forstår ikke hvordan folk snakker sig til guldmedlemskab hos hilton gruppe. (syntes også en anden snakkede om en slags challange hvor de skulle bo på hilton eks antal dage inden for 90 dage. Hvordan for man sådan en challange??)
    En anden ting jeg ikke forstå var den sidste anmeldelse der er om HYATT GOLD PASSPORT. Hvordan kan man lave sådan en status challenge ??
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hyatt challenge findes ikke pt. Dybest set så er første spørgsmål om du har en række (10+) nætter på den samme hotelkæde indenfor en given period (90 dage). Hvis det er tilfældet kan en status challenge nogle gange fås...
     
  5. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Hvis man skal ha challange skal man selv opsøge kæden eller sender de en mail??
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Ali Taran - kunne sku ikke lade være... - men du skal så bare finde ud af hvilken kæde du vil bruge... - hvis du rejser meget i Norden, Baltikum og Tyskland, overvej også Scandic Hotels... - de er bedre end deres rygte!!
     
  8. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Hmm Scandic... har ellers altid haft en lidt negativ syn på dem. Har kun en overnatning og det var ikke super men heller ikke helt skidt. De havde et skab hvor der stå minibar med kæmpe skrift. Når man så åbnede døren var det bare et kæmpe hul :)))

    Jeg har generelt overnatninger i europa og lidt i Usa. Ikke så meget i asien eller afrika.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvad er dit budget per overnatning ca.? Og går du mere op i at få points til gratis overnatninger eller status?

    Min erfaring er at hotel status i Europa / USA ikke giver fantastisk meget gevinst, medmindre man er HELT oppe i de højeste niveauer (75+ overnatninger om året).
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  11. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men du kan da tilmelde dig og købe/få det kort...
     
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg syntes det er svært med budget.Da jeg selv betaler for overnatningerne. Ikke helt vildt dyrt og heller ikke billigt. Medium. Og ja så er både gratis overnatninger og status fedt :) Så syntes begge dine spørgsmål er svære at svare...
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK hvis du selv betaler er der kun to svar:
    - IHG på steroider (læs op på www.travelisfree.com) og tricks til at score gratis overnatninger. Kræver et solidt kræmmer gen at maksimere.
    - Secret deals via hotels.com, hotwire.com, hoteltonight, osv.
    Glem status... det kommer til at koste dig langt mere end det er værd.
     
    Ali Taran og jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    IHG er begyndt at slå hårdt ned på "uautoriseret" brug af bonuskoder. Det har været en stor point-indtægtskilde for mig i mange år, men jeg tør ikke mere, og vil ikke anbefale andre at rode sig ud i det heller.
    Men bortset fra det, så kan du købe dig til status hos IHG. Et Ambassador medlemsskab, som også giver IHG Platinum, koster $200, som ret hurtigt er tjent ind igen, fordi du får en gratis nat på et Intercontinental (ifm med betalt nat). Læs mere her https://www.ihg.com/intercontinental/hotels/gb/en/ambassador
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep... jeg har set bonuskode crackdown trådene på flyertalk. Jeg har selv en konto med lige et par hundrede tusinde points så at miste dem ville være ret ærgeligt.

    Du kan iøvrigt også få SPG Gold med et Amex Platinum kort mener jeg...
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ja, der har været forskellige "snyde"-kampagner hvor man kan få SPG Gold. Jeg har faktisk en, der blot kræver en enkelt nat i Asien inden marts 2015 for at give guld, så det skal jeg lige have klaret ved lejlighed. Måske på Aloft i BKK i næste uge...
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja jeg splitter et stay op i December tror jeg for at nå SPG Gold. Mangler to stays eller 6 nætter og jeg har et stay på 4 nætter planlagt så det er jo oplagt... også selvom jeg ikke regner med at få noget ud af at være SPG Gold udover flere pts...
     
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Hvordan splitter man en stay
     
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    (Dyrt) eksempel:
    Mandag nat på Intercontinental Grand Stanford, Hong Kong
    Tirsdag nat over på Intercontinental Hong Kong
    Onsdag nat tilbage på Grand Stanford
    osv osv. De to hoteller ligger under 500 meter fra hinanden.
    Hver nat tæller så som et stay.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side