Lounge-erfaringer med tidlige SAS afgange fra CDG

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sophus, 2/3/15.

  1. Sophus

    Sophus Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Hej folkens,

    Først tak for et godt forum, jeg har fulgt et par måneder og i anledning af mit nye EBG har jeg nu officielt meldt mig under bonusfanerne.

    Jeg skal en tur til Paris med min kæreste og vil naturligvis gerne udnytte en lounge på hjemturen, eneste problem er at vores fly (sas) afgår kl 06:05. Jeg har via 'loungebuddy' læst mig til at LH senator lounge åbner kl 05:15 som måske lige er tidsnok til et besøg, dette selvfølgelig afhængigt af afstand til der hvor SAS typisk afgår fra, nogle erfaringer eller alternativer?

    Bh
    Tobias
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Jeg ville skyde på ca. 8-10 minutter at gå (på "rullefortov") i rask tempo, da SAS afgangene er i en anden satellit (gate 70-78) end LH (gate 60-68). Security ligger i satelliten, så du skal altså først igennem security i LH satelitten for at komme i lounge der, og så ud af den satellit og igennem security i den anden satellit. De scanner BP ved security, jeg ved ikke om du kan cleare security i LH satelitten, mener engang at have læst at det var muligt, men er ikke helt sikker. Det bliver ikke længe i loungen, men det kunne da være nok tid til lidt hurtig morgenmad :)

    Og velkommen til, og god tur!
     
    Sophus og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    666
    "Synes godt om" modtaget:
    1,991
    Point:
    93
    Hvis ikke du har billet til LH, vil sikkerhedsfolkene i CDG ikke lukke dig ind i satellit 60-68. Brug SAS' egen lounge i satellit 70-78, så har du clearet security og kan gå direkte ombord efter lidt morgenmad. God tur.
     
    Sophus "Synes godt om" dette.
  4. Sophus

    Sophus Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Jespersm: Det lyder helt sikkert som den mindst 'risky' løsning. Selvom LH lounge skulle tilbyde et lidt bedre produkt.

    Tak for hjælpen!
     

Del denne side